onsdag 29 februari 2012

Grus

Men åååh. Vad träääligt det är att gå hem och dra sin hoj med punka! Jag har inget emot att promenera, det är det där med att dra hojen brevid sig som suger. Man har liksom cyklandet inom räckhåll och så får man gå där med sitt platta bakdäck. Och så hoppar smågrus in i stövletterna och jag säger som ungdomarna; orka stanna och parka hojen för att dra av sig skorna och hälla ut gruset! Man vet ju att om 50 meter har man grus i dojan igen.
Så ringer man hem för att få lite medlidande.
- Det tar en stund innan mamma kommer hem, jag har punka på cykeln.
- Oj, vad trist. Jaha, Mästerkocken har börjat på teve.
Men annars har det varit en på alla sätt rolig och intensiv onsdag.

4 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Ja men förstås. Segt, du får åka iväg och vårboosta cykeln på verkstad. :)

Camillas dagar sa...

Aj då! Annars lät ju cykelpremiär riktigt nice!

Nickan sa...

1 mars. Officiella dagen då man världen över kramar sin Bibliotekarie och då vet jag vem jag ska krama.

Librarybeth sa...

Vesna: japp! Nu får en verkstad se över detta!

Camilla: det var roligt... ett tag!

Nickan: trodde det var Långsamhetens dag idag annars!