lördag 25 februari 2012

Ett sista försök

Såg att Members hade fina priser på kaffemaskiner så igår mejlade (trodde) jag länken till bilden av en söt liten maskin till Mannen som var på jobbet.
När vi talades vid undrade han vad det var för en länk till en köpklubb (kanske inte var så smart att mejla honom om det...) som jag skickat honom.
- Eeeh, kom inte bilden med, undrade jag.
- Nä. Vad skulle det vara?
- En kaffemaskin, älskling.
- Du vet väl att kaffebryggare är det nya svarta, svarar han då.
Och då förstod jag. Insikt. There will be no kaffemaskinin da house (trots att han sa nåt om det för länge sedan - på en strand i Grekland!).
Men vi har perkulator och det är gott nog.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Vi har både perkulator och kaffemaskin (Tassimo) Hälsa mannen att de fyller olika funktion. :) Kaffemaskinen är perfekt om man vill ha en kopp fort och inte orkar brygga.

Librarybeth sa...

Camilla: haha, han är envis som en gammal gnu "vill inte ha en maskin till" är hans argument..... Nu har jag resignerat i frågan! Och håller mig till perkulatorn och lilla presskannan... ack ja!