tisdag 7 februari 2012

Vaken!

En favorittröja får muntra upp denna tisdag där minusgraderna håller februarimorgonen i ett säkert grepp. Tokgillar vidden, kragen och de långa ärmarna på tröjan.
Jag som har begåvats med lite långa armar får oftast draaaa i ärmar för att få det att funka. Inte alltid plagg funkar på oss med nära släktskap till orangutanger (har inte försökt svinga mig fram i bibblan, armarna är långa men klena).

Dagens består således av tröja Rodebjer och hästkjol HM kort och gott.

7 kommentarer:

Nickan sa...

Godmorron våran mannekäng. Idag får du glida fram på catwalken (heter det så???) igår lila idag rosa. (alltså jag). Idag kommer nog Göta att stöka.

mis(s)match sa...

Godmorgon! Det är kväll här i SF! Jag har samma problem med för korta armar ffa på kavajer och jackor. HM är bäst eftersom armarna där nästan alltid räcker till.

curlingmamman sa...

Fin outfit :)

Fliselin sa...

Hade mitt fina Rodebjer-fynd igår! Ljuvligt med långa ärmar då armarna är långa. Har också det bekymret eller tillgången, når långt. Tröjan är som att ha ett vitt gräddmoln på sig! Varm, mjuk och bara ljuvligt fluff... Passar fint med hästkjol!

Vesnas vardag sa...

Godmorgon! Vad fin du är, riktigt snygg kjol du har på dig! :)

Anonym sa...

Först tyckte jag att din överskrift idag var "Vacker!" och det hade kunnat passa lika bra som den du verkligen valde!
Annika

Librarybeth sa...

Nickan: haha, bibblan som catwalk!!! :D

mm: ibland får jag lov att rulla upp kavajärmarna för att komma runt problemet...

curlingmamman: tack!

Fliselin: gilla på fluffet!!!

Vesna: thanks, min stora hästflicka diggar också kjolen!!

Annika: nu blir jag generad...!:)