måndag 27 februari 2012

Är det sant? Vad kolsvart ute!

Mannen bar upp cykeln min från källaren igår. Då kändes det som en bra idé (min idé). Med sju minus ute nu på morgonen känns det som en mindre bra idé.
Och vad svart det är ute! Det tog en stund innan jag insåg att varenda gatlykta i området lagt av också.
Lite läskigt, då blir det sannerligen totalt nattsvart (en anledning att jag nog inte passar på landet...?). Kan knappt uppfatta grannhusen, jag skämtar inte. Känns lite lagom lockande att ge sig ut. Och täckjacka får det lov att bli över de gröna chinosbrallorna (HM). Skitsamma, nu kör jag på vår!
Prickig blus, vit top, t o m armbandet - rubbet från HM. Pjuck Vagabond.

7 kommentarer:

mis(s)match sa...

Först vaxade byxben, nu färgglada byxben, var ska detta sluta? ;)

Fliselin sa...

Ja var slutar detta? Det är häftigt! Kul med prickar, alltid kul med prickar! Här var det -10 idag, inte kul! Jag hoppas att det blir varmare under dagen. Gillar brallorna skarpt!

Camillas dagar sa...

Våga vägra vinter!!! En kall dag skulle det visstbli i dag, sedan varmt igen. :) Fin outfit! Extra plus för matchande nagellacket i grönt.
Ha en fin dag. Här börjas det packas och städas i dag. Ska bli skönt att komma hem. Omväxling förnöjer. :)
Kram!

hallinbloggar sa...

Åh så underbart med färg. Jag är svart, svart och svart. Måste också börja med färg nu! Det är ju så härligt och gör en på bättre humör. I Göteborg har vi haft varmare väder så jag kunde börja cykla förra vecka. Härligt!!

Spader Madame sa...

Finfin outfit! Jag vill också ha vår!

Librarybeth sa...

Mis(s)match: Ja! :D jag tar snart inte ansvar för mina handlingar! haha.

Fliselin: och jag så pass att jag funderar på om jag inte behöver ett par i ytterligare en kulör....

Camilla: ja nu går jag all in vad gäller vår! Och ni verkar ha haft finfina dagar! Skönt att komma hem också!

Hallin: jag tänkte cykla idag men så fegade jag ur.... mer färg Hallin!! :D

Spader Madame: då ska du få lite vår av mig! :D

Vesnas vardag sa...

Du är lika sin som alltid. :) Härliga byxor du har på dig, gilla på färgen.