torsdag 16 februari 2012

Vad händer när aprikoserna tar slut? Jag bara frågar

I egenskap av mor blir jag emellanåt också försäljerska av diverse saker, det hänger ihop med klasskassor och annat. Denna gång har jag krängt kolor och kakor och mina arbetskollegor har varit gulliga och köpt sötsaker men som jag misstänkte blev chokladflarnslådorna kvar (2 till antalet). Inget fel på chokladflarnen men de kan liksom inte riktigt konkurrera med havrekakorna, chokladkexen och kolorna. Och nu infinner sig per automatik ett karaktärstest! Kommer Libby att kunna motstå lusten att öppna lådan och kvalitetstesta chokladflarnen? Just nu går det utmärkt men vad händer där någonstans strax efter klockan två när eftermiddagströttet sätter in?
Ni ser att jag är förberedd, aprikoserna är plats för att ta emot en eventuelll attack mot lådan.

5 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Det är säkert mycket järn i de där kakorna tror jag. Det behöver du! :) Själv har jag beställt en låda från en kollega, inte kolorna den här gången... jag vete sjutton vad det blev. Smågodis i en burk tror jag.

Camillas dagar sa...

Hi hi... skrattar åt din kommentar hos Molly. :-D
Jag nöjde mig faktiskt med mina befintliga 4 st underställ, lät bli att gå in på fliken "underställ" och valde i stället märket Rönisch den här gången.

Vesnas vardag sa...

Då äter man Dumle. ;)

Librarybeth sa...

Camilla: tror du det?! Så bra, då kan jag börja köra i mig några :D
haha! Jag var säker på att du skulle välja ett underställ...!

Vesna: ;D stärkande - I tell you!

Akan-Kakan sa...

Haha, smart avledande manöver där!