fredag 17 februari 2012

För dig som är nagellacksnörd

När jag ändå sitter här och väntar på att få åka iväg och hämta äldsta dottern som hänger hemma hos en kompis, ja då passar jag på att lacka om. Då håller jag mig dessutom vaken....
Måste tipsa om HM:s vita lack med namnet Why not, som föll mig i smaken trots att jag kände mig skeptisk till den färgen. Men den vita visade sig vara en behaglig vit, långt ifrån den sortens lack som ser ut att vara kusin med Tippex. Kräver minst 3 lager, gärna 4 men stannar ändå vid en lugn, svag vit färg. Ombyter förnöjer dock och jag ramlar gärna tillbaka på en av mina favoriter från HM, Miss Stone heart.

6 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Hm... Why not? Låter som en fin (och för mig ny) kulör. Själv kör jag blått från Kicks i dag, verkar sitta bra det också.

Vesnas vardag sa...

Tack för tips, ska spana efter den kulören på HM. :)

Camillas dagar sa...

Body shop Clementine har jag också i lite större flaska, den doftar underbart!!! En favvo!

Anna sa...

o! fint tips!
jag som frågade maken innan tårnas lackning igår och han svarade: vitt pärlemor.
vilket jag inte ihar.
kanske ska handla lite...

Fliselin sa...

Ska kollas! Tack för tips! Ja, visst är Miss Stoneheart super!

Librarybeth sa...

Camilla: ja, vitt har jag ratat tidigare - nu tänker jag annorlunda!
Glugg, glugg clementine och satsumas!!! :D

Vesna: ja, det är ju fina lack till överkomliga priser, inte värsta superkvalitén men över förväntan ändå!

Anna: :D testa får du se - inte så mkt pärlemor mer tufft vitt!

Fliselin: jaa! älskar Miss Stoneheart! En storfavvo!