torsdag 23 februari 2012

En sjalnörds bekännelse


Medan tösabiten softar passar jag på att fixa lite i garderob och byrålådor, har skaffat ny byrå men inte hunnit ordna om allt, det kom ju lite annat emellan kan man säga.
Men nu så! Försökte få styrsel och ORDNUNG på alla scarfsen. Maj Gadd, vad galet många - det här är ju inte riktigt friskt. Och vilket stök. En del av dem har jag haft i över 20 år, många har jag fått i gåva (ja, inte bara från mig själv, andra har noterat att jag gillar sjalar och scarfer). Inte kan jag skiljas från en enda av dem heller! Så jag sorterade och sedan pressade jag in allt i garderoben igen. Check!

6 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Oh my, det var evrkligen ingen dåli samling! Själv äger, 3-4 stycken. Har för kort hals, litet huvud och kraftiga axlar så det funkar tyvärr inte alls. Men det är verkligen snyggt och kan piffa upp vad som helst!

mis(s)match sa...

Härligt! Mak ska aldrig kasta sjalar!/oxå sjalnörd

Vesnas vardag sa...

Den med elefanter borde du använda oftare. Cool. Jag är lika sjalnördig, har fulla lådor. :)

Librarybeth sa...

Hallin: ja hehe, det har blivit några stycken...

MM: exakt, gamla favoriter kan komma till heders igen!!

Vesna: ja, den är en gammal goding. Tror jag köpte den i Portugal 1993!!!!!

Anna sa...

:D
oxå sjalnörd anmäler sig, men jag måste erkänna att jag ligger i lä...

AnnaPanna sa...

HAHAHA! Man kan aldrig ha för många!