torsdag 28 november 2013

Adventstävlingen är här!

Och här ränner nästan hela veckan iväg och Adventstävlingen kommer inte igång! Så här kan vi inte ha det! Adventstävlingen har ju för höge farao blivit något av en tradition här hos Libby så nu är det verkligen dags.

Så om du vill ha en himla bra bok och en himla god choklad ska du nu lämna en kommentar så är du med i utlottningen - svårare än så är det inte. Har du läst Ramqvist? Jag gillar henne.
Vinnare dras någon gång på söndagkväll (jag ska bara jobba och sedan glöggmingla på slottet i grannstaden) och så blir det ny vinst till andra advent.

Tycker mig ana en trend att man lämnar kommentarer allt mer sällan på bloggar så vi får väl se om det finns några tävlanden där ute i webbvågorna....

29 kommentarer:

Fliselin sa...

J då, vill gärna ha både choklad och bok. Jag har inte läst Ramqvist men det skulle passa fint i julhelgen att göra det. Glöggmingel på slottet.... åhhh!

Anonym sa...

Har inte läst Ramqvist - än - men hört gott om boken och på chokladen tycker jag mig kunna se att det står att den är "heavenly", så det är klart att jag gärna skulle vilja vinna detta paket!
Annika

yllet sa...

Mmm. Känns så gamigt bara. Men klart jag vill vara med och tävla! :)

Pudding sa...

En liten kommentar... ;)

Peace in mind sa...

Ramqvist. Spännande, jag har läst om den. Och hon är ju en röst i samhällsdebatten...Hade gärna kammat hem ditt paket!

För övrigt tycker jag också att kommenterandet går ner, lite synd då feedback är ganska viktigt.

frk F sa...

Ja, jag vill vara med och tävla!

pralinen sa...

Vill jag ha choklad eller bok? - Men det är väl klart :-D Jag anmäler härmed mitt deltagande...

Anonym sa...

Äntligen dags för adventstävlingen:-D!!!Kul tradition och jag är gärna med och tävlar om paketet. Bok & choklad är en perfekt kombo tycker jag...
Agnes

hallinbloggar sa...

Så kul! Ett år går fort!! Har inte läst Ramqvist och är gärna med och tävlar!

Anonym sa...

Måste tyvärr erkänna att jag tillhör den där skaran som väldigt sällan skickar iväg en kommentar. Fast ibland händer det ju, särskilt när böcker och choklad står på spel! ;)
Elinor

mamma P sa...

Adventstävlingen! Jag är på!

mamma P sa...

Adventstävlingen! Jag är på!

Anonym sa...

Klart man vill vara med. Kombon god bok - god choklad är bara för bra!
/Nina

Anonym sa...

Kul med tävling. Jag är med! Blir det nån färgtema i år?? Kram från Nickan

Tantaugusta sa...

Jag är också med! Svårt att motstå ;). Advent ja, det gick fort i år igen. I morgon dags för årets första julbord. Bara en sån sak.

Anonym sa...

Jag behöver lite nytt tänk beträffande val av bok. Din tävling verkar vara ett tillfälle att ta vara på. Anna panna

Garderobenmin sa...

Tävlar!

Elisabeth S sa...

Vad trevligt. Jag har aldrig läst Ramqvist, men plöjer böcker som aldrig förr då jag börjat pendla mellan Lund och Köpenhamn. Har redan plöjt del 1-5 av Min kamp och väntar på att 6:an ska komma på pocket;-)

Anonym sa...

Helena i Uppsala
är självklart med!
Kollar 2 dec om jag varit lyckosam.

Camillas dagar sa...

Jag är gärna med och tävlar om bok och choklad. :)

Camillas dagar sa...

Och du - jag håller med! Det är sämre och sämre med kommentarerna i bloggvärlden nu. Lite tråkigt, ibland känns det som att ingen läser det man skriver. Kanske Insta och Facebook tar över helt snart?

Kjersti sa...

Oi oi, jeg er med! Jammen mange som kommenterer når det er vinnersjanser! :)

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Kul! Ramqvist har jag läst och jag ger gärna bort den i julklapp! Chokladen behåller jag till min egen julläsning! /Anna P

Anonym sa...

Ny bok och ny choklad - bra kombo!

Hanna F

Malin sa...

Å, det vill jag vinna!

Cissi L sa...

Jag vill vara med och tävla, tack!

Villa Frejas bokblogg sa...

Den där boken är jag jättesugen att läsa. Ha en mysig första advent.

Anonym sa...

Hoppas jag hinner vara med.
Advent utan att delta i din adventskalender är ju ingen advent.

Önskar alla en fin 1:a advent!
Maria