torsdag 16 februari 2012

En orange duell


Hur ska det bli?
HM versus Lindex i en duell om orange.
Libby kan inte bestämma sig. Ska hon vänta på HM:s version (överst här) eller go for Lindexvarianten? Gillar ju snittet på HM:s men app, app - det är faktiskt trekvartärmar där - blir det svalt om armen tro? Nu hade väl Libby inte tänkt använda kappan i minusgrader - men ändå. Man måste väga in allt. Kan vara lite olika nyanser av orange också som spelar in här. Vilken är bäst? Fördel för Lindex är ju faktiskt också snittet, gilla på knappen där i halsen och att man kan stänga ordentligt. Skönt stuk på den kappan också.
Ja, sånt där kan man ju älta en helt vanlig torsdagkväll.

11 kommentarer:

bibbaeva sa...

Dilemma... personligen gillar jag Lindex-varianten med ett litet gammaldags stuk. Perfekt lagom stort problem på en fredagsmorgon!

Akan-Kakan sa...

Svårt! Jag tycker H&M-kappan är lite snyggare, men å andra sidan inte så praktisk med 3/4-ärm och öppen hals. Och en kappa man fryser i är kanske inte nån bra investering.

mis(s)match sa...

Jag har settt och känt på båda. Tycker bäst om Lindex-variant som är smidigare, lite mörkare och med längre armar och mjukare foder! HM-variant är rätt så styv!

Marie sa...

Lindex. Ser framför mig att HM-varianten kommer glida upp hela tiden och det skulle jag irritera mig på.

Fliselin sa...

Ja detta tål ju att fundera på. Jaha 3/4 dels ärmar på H&M kappan, det går faktiskt bort. Om man kan gå med så korta ärmar utan att frysa behöver man nog ingen kappa alls. Jag är fryslort!

Camillas dagar sa...

Oj, svårt då man inte fått prova dem båda.

Villa Frejas bokblogg sa...

Tror på lindexvarianten. Har sett den irl och det var en snygg färg.

hallinbloggar sa...

Har själv spanat på Lindexvarianten och är bra sugen på den. 3/4-ärm är lite jobbigt!

Lisa sa...

Lindex-kappan röstar jag på!

Spader Madame sa...

Kan tänka mig att köpa Lindex!

Librarybeth sa...

Alla: wow!! ni ska ha STORT tack!!!! Jag känner att ett beslut är på ingång...!