torsdag 9 februari 2012

Torsdagens

Chansar och prövar en dag utan sjal... fast jag tar med en till jobbet så klart... en grön tror jag ;)
Måste sno mig på nu, ska hinna göra varm choklad till minstingen som ska ha friluftsdag med skridskor, känns skönt att det inte ska bli tokkallt här idag. Räknar med att få kritik då jag bommat att inhandla rätt sorts små gifflar till friluftsdagsfikat. Medan jag säger att skolan inte vill att man tar med något sött (vilket jag tycker är en rätt bra idé) hävdar lilla med en gnus envishet att när man åker skridskor är det fritt fram.
Törs man skicka med peppisar tro? Hittade en till burk med pepparkakor häromdagen....

Dagens med prickig klänning från Indiska, koftan likaså, strumps säkert från Åhléns och så mina gamla favvoskor i svart.

6 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Och nu är det återigen dags för mig att förvandla mig till klippdocka :)

Japp, några peppisar kan du allt skicka med!

Sara sa...

Oh - vad fin du var idag :)

Garderobenmin sa...

Verkligen fin idag! Fransk på ngt sätt, rar. Ha en fin dag!

Fliselin sa...

Uppiggande med prickar! Här var det också friluftsdag. Jag kokade choklad och packade matsäck i morse. Hittade ett par muffins i frysen som jag skickade med. Det var inte utan att sonen undrade om det var ok att han hade med muffins. Skulle jag inte ringa till fröken och fråga? Vi chansade...

Vesnas vardag sa...

Jättefin. :)

Librarybeth sa...

Husfrun: haha! :D Och peppisar kom med!

Sara: men tackar!

liten: mmm, det där med fransk kändes trevlig ;D

Fliselin: ibland får man lov att göra det... man förstår ju tänket men något litet gott till fikat är ju trevligt!

Vesna: tack Vesna!