söndag 19 februari 2012

Så är det just nu

Här sitter jag i en sjukhussäng och bläddrar bland tv-kanalerna. Det har varit en lång och jobbig dag. Mig är det inget fel på, jag är bara ledsen, orolig och rädd för det är min stora tös som har ont. Nu sover hon och jag hoppas att hon just nu slipper ha så in i bänken ont i sin fot och sitt ben, något hon har haft idag. Där ligger min kämpartös med sin förbaskade benfraktur.
Det är bortom all vett och sans att sitta brevid sitt barn som har så ont att svetten bryter fram. Nu ska jag sitta här och vakta min skatt, slumra lite och vänta på morgonen. Och besked från läkare.

13 kommentarer:

bibbaeva sa...

Usch ja, visst är hemskt att se på när ens barn har ont. Man är så fruktansvärt maktlös! Och den känslan tar aldrig slug, även att barnen sedan länge är utflugna och har egna familjer!

Nickan sa...

Håller med man är ängslig för sina vuxna barn fortfarande om det är nåt. Kram

Akan-Kakan sa...

Men å, stackarn! Blir det operation? Hoppas det gör lite mindre ont snart!

mis(s)match sa...

Oh så jobbigt! Och ovissheten och allt. Kram!

Anonym sa...

Men oj!!!!!! Stackars liten. Och stackars mamman.
Många kramar från oss.

Karin

Fliselin sa...

Oj! Vad är det som har hänt? Stackars tös och stackars mor.
Kramar

Camillas dagar sa...

Näe, fy så tråkigt och jobbigt! Sjukhus är ingen höjdare att vara på. :( Hoppas att hon kryar på sig bums!
Kramar till er båda!

Vesnas vardag sa...

Vad jobbigt! Hopas hon blir bättre snart och att det inte är något allvarligt. Kram!

Omentjej sa...

Åh stackars er! Mest dottern såklart, men inte så kul att vara maktlös mamma heller. Kram på er!

yllet sa...

Åh nej, stackars tjejen! Hoppas det känns bättre idag.

Anonym sa...

Stackars din flicka & stackars dig, som måste se på & höra hur ont hon har! Har hon halkat? Blir det operation? Håller tummarna för att ni snart känner er bättre, båda två! Vi har en fantastisk sjukvård i Sverige, det kan man i alla fall vara tacksam över.
Annika

hallinbloggar sa...

Nejmen fy så tråkigt! Hoppas verkligen allt går bra!

Sara sa...

Hoppas allt går bra och att benet läker som det ska!