tisdag 27 mars 2012

På tal om sport... eller inte

Som jag sopar just nu.
Sedan jag påbörjade min nya tjänst så har arbetsuppgifterna gått upp med 200% känns det som.
Det känns som.... att det kommer nya klot hela tiden och jag sopar och sopar. Försöker hålla isen ren från klot, få in dem i målområdet. Det går sådär eftersom jag inte tillåts sopa klart innan det kommer in nya.
Det beror nog på att
  • jag är ett blåbär på några av uppgifterna och jag vill lära mig allt  och helst genast
  • jag vill typ göra superbra (sop)insats med detsamma
Därför tackade jag duktigt nog nej till två nya klot som åkte in på min planhalva idag.
Dunk, dunk i ryggen Libby.
Det är okej att säga nej till arbetsuppgifter också.

10 kommentarer:

yllet sa...

Bra!! Duktigt att säga nej.

Lisa sa...

Bra gjort! Du avancerar!

Camillas dagar sa...

Oj, jag har missat att du bytt! Bra gjort att kunna säga nej och inte vara duktig och snäll och göra alldeles för mycket.

Anonym sa...

Va? Ny tjänst!? Grattis.
Karin

Sara sa...

Det är en mognadsgrej har jag insett. Andra kan också göra jobbet liksom. När man inser det och tackar nej - då har man blivit vuxen :)

hallinbloggar sa...

Bra jobbat. MAn blir bättre på det. Om jag har fullt upp så brukar jag ha den taktiken att ja, jag kan göra det, men inte just nu och lämnar besked när jag kan. Det fungerar oftast förvånansvärt bra.

Spader Madame sa...

Bra. Jag tycker också att det är svårt! Men jag börjar också bli bättre på det. Vuxen snart?

Librarybeth sa...

Yllet: det var absolut nödvändigt!!!

Lisa: precis, då var det där med mer tålamod som jag ska öva mig på också!!! :D

Camilla: nä, för det blir oftast bara för mkt av det goda och då slutar det att vara roligt! Men det kan vara svårt att säga nej. Nej är förknippat med negativt liksom!!

Karin: tack!!!

hedgehogsara: tycker som du! japp, då är man vuxen nu då ;D

Hallin: mmm, man måste inte fixa allt, jämnt och direkt!

Spader Madame: låter hoppfullt!! Man måste träna på det, iaf jag!

Anonym sa...

BRAVO! Grattis till nya tjänsten! Hoppas att du har roligt också emellanåt och lycka till fortsättningsvis!
Annika

Librarybeth sa...

Annika: tack!!!! :D