tisdag 27 mars 2012

Jag tänker på..

Ack ja.
När jag hojar till jobbet så där barnsligt förtjust och himlen drar åt aprikos efter att ha varit skär när jag drack kaffe och såg ut genom fönstret. Då känner jag livet i mig.
Det känns fint.
Så mycket fint och roligt att se fram emot nu.
Och även om jag inte räddar människor från sjukdomar eller uppfinner världsfreden (I let you know when) så kanske jag ändå hjälper någon tillrätta med att hitta sin kursbok eller tipsar om något som kan bli en stor läsupplevelse för någon, får ordning på dokument (har svettigt många att skriva just nu...) så gör man kanske en liten skillnad ändå. Någonstans.
Och med detta får arbetsdagen denna tisdag när mars är snart slut, dra igång.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör skillnad, absolut! Det är så uppfriskande och trevligt att följa din omväxlande blogg varje dag! Man blir glad och orkar arbeta bra. Det är väl vackert så? Annika

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är klart att du gör. Alla fyller vi vår plats.
Kram.

Nickan sa...

Hejhopp. Håller absolut med Annika och husfrun. Du gör många glada varje dag på bibban.Rätt kvinna på rätt plats. kram.

Librarybeth sa...

Annika: :D ja, det är vackert så!! Tack!

Husfrun: true!!

Nickan: haha, vad skön du är!! :D

Omentjej sa...

Åh vilka härliga morgontankar, önskar att du fanns på ett bibliotek nära mig... :)

Camillas dagar sa...

Fina tankar på morgonkvisten. <3

mis(s)match sa...

Härligt! Och så gör su skillnad, absolut!!

Librarybeth sa...

Omentjej: gulle dig!!! :D

Camilla: jaaa.

Mis(s)match: hoppas det! :D