fredag 9 mars 2012

På en fredag

...som denna kan man få höra trevliga saker.
Läs det nu inte detta som eget skryt utan hellre som en fin komplimang, men idag fick jag idag höra av en låntagare att hon tyckte jag klädde mig så chict och roligt. Jag blev lite rosig om kinderna och ville nästan niga som tack. Det var väl rart sagt!
Sedan var den låntagare som hade en lång utläggning om att jag var så lik en prinsessa (!) i en bilderbok. Jag är inte säker på om jag följde med i alla svängar men tydligen ska prinsessan gifta sig med en prins, rymmer från bröllopet, kommer till en damm och träffar en groda istället. Hon kysser grodan och förvandlas då själv till en groda. Jag kunde inte låta bli att fundera på om jag var lik prinsessan som prinsessa eller som groda... nä nä, det var mitt hår som gjorde att jag var så lik den där prinsessan sa låntagaren.
Jaha, då har man en look-alike i en bilderbok då, kanske.
Kvack.

8 kommentarer:

Sara sa...

Kul att få komplimanger!

Fliselin sa...

Roligt när folk vågar säga trevliga saker de tänker...

Sara sa...

Heja - vi måste bli bättre på att säga snälla saker till varandra :)

hallinbloggar sa...

Åh, så kul! Men jag förstår att du får komplimanger. Alltid så fin med roliga detaljer!

Librarybeth sa...

Sara: ja, det värmer!

Fliselin: ja man blir så överraskad!

hedgehogSara: instämmer!!! det behövs och det värmer!

Hallin: tack, vad rar du är!

Camillas dagar sa...

Håller med Hallin här! Du har ju sån cool och skön stil! Den där med prinsessan och grodan var ju söt. :)

Nickan sa...

Jag instämmer med låntagaren och de andra här på bloggen. Du förgyller ens dag på jobbet vetja. Alltid glad och trevlig och häftigt och snyggt klädd är du.

Librarybeth sa...

Camilla: kram till dig Camilla - tack för fina ord!

Nickan: å kram till dig, tack Nickan - och du vet väl att du är härlig kollega!