tisdag 13 mars 2012

Fest

Mannen och Libby har blivit bjudna på fest och klädkoden är mörk kostym. Det betyder knälång kjol för mig va?!
Och jag har ingen som helst plan för vad jag ska ha på mig. Inga idéer alls. Jag har nu börjat känna liiite ågren över detta.
Ni ska få lite bakgrundsfakta; det är liksom ingen fest med kompisar eller fest förresten - det är ju en middag och det är ett slags jobbsammanhang. Det kommer att vara tjusigt värre och det är folk jag vanligtvis inte rör mig bland.
Okej?
Nu fattar ni min lilla antydan till ångest.

11 kommentarer:

mis(s)match sa...

Din fina klänning från Nowhere funkar säkert!

yllet sa...

clutch. den är nog ett måste? några andra råd har jag icke.

Librarybeth sa...

Mis(s)match: :D min första tanke men den känns lite... hur ska jag säga mörk. Borde man vara mer vårprimöraktig? Den får vara min plan B... ;D

Yllet: jamenvisst, tack! Nu får jag ju använda min clutch!! Okej, då vet jag vilken väska jag ska ta.

Garderobenmin sa...

Klockrent tilfälle för den lilla svarta...om du vill vara snygg och trygg.....den lilla skräddade vita är ju annars ett roligt alternativ, med svarta strumpbyxor och din kaxiga clutch....kul att ha en fin fest att se fram emot.

Att ha det gott sa...

Du kommer att vara snygg Det är du alltid
TACK för vinsten Den kom igår

Fliselin sa...

Varför inte klänningen från Oasis, den är ju superfin!

Mrs J sa...

Lät rätt kul ju!En LBD är väl aldrig fel? Ett vårprimörigt nagellack till kanske ;-)?

Librarybeth sa...

liten: hmm, jag kanske borde satsa på det!!!

Atthadetgott: :D tack, vad rar du är och toppen att skrubben kommit fram!!

Flisan: japp!! Den ligger bra till, är den för kort för ett sånt här tillfälle tro???!

Mrs J: mmm...kan vara en utväg ;)

Fliselin sa...

Tror inte att den är för kort. Någon fin kofta till och strumpisar. Du har ju så många fina skor som blir fina till.

Camillas dagar sa...

Du har ju hur mycket fint som helst att välja på och har dessutom fått mycket bra tips här redan. Spännande kväll! Kul att få göra sig lite extra-extra snygg!

Librarybeth sa...

Flisan: mmm, tack! Den är ju bra fin - ska fundera på det!

Camilla: känner mig lite fundersam på om mina klänningar duger i det här sammanhanget ;D men Oasis-klänningen är bra fin... ja, det är bara roligt "besvär"! :D