måndag 12 mars 2012

Åka bil

Tog bilen till jobbet idag.
Det är så himla ovant att det kändes som jag skulle på en roadtrip. Det kan också har spelat roll att jag har så mycket resor i huvudet just nu och att kombon av bil + tidigt morgonljus gjorde att det kändes precis som när vi drar iväg på långa roadtrips neråt kontinenten med alla kidsen. Oh, vilken våg av reslust det bara vällde in över mig när jag kisade för att låtsas bort att träden jag körde förbi till jobbet inte hade någon grönska.
Hur som helst. Bil till jobbet är ingen höjdare. Jag tycker det är så himla bra att jag slipper det annars och hur man kan sitta och köra bil när man faktiskt har nära till jobbet, i samma stad det fattar jag inte alls.
Uärk, för att tillbringa sin morgon i bilkö - som faktiskt uppstår även om min stad inte är någon jättestor stad.
Hur som helst nr 2. Bilen är nödvändig. I synnerhet idag när vi kommit till halvlek vad gäller gipsad fot. Jag ska hämta stortös och så drar vi till sjukhuset för omgipsning idag.

Inga kommentarer: