tisdag 27 mars 2012

Under hökens vingar kom!

Vilken färg?
Ni har lekt den leken va? En favvo för mig. Har man "rätt" färg som den som jagar säger så får man amnesti och kan lugnt och fint gå över till "boet". Om inte, tja då får man springa kvickt som en vessla för att inte bli fångad. Fast det var rätt ok att bli fångad eftersom man då fick alliera sig med den som jagar och vara med och välja färg. Den som "är" eller som mina kids säger/sa; vem ä't? På mer korrekt svenska ; vem är det, dvs vem är det som jagar!!!
En perfekt lek på skolgården eller ännu hellre gräsmattan en ljum sommarkväll...

Jag skulle ligga så bra till om jag fick köra den tafatt-leken idag. Med andra ord blandar jag och ger idag också denna tisdag. Blått lurv Jeane Blush, gröna chinos HM, korallröda ballerinaskor HM, rosa armband och som reservfärg (dolt, bra i leken) ceriserosa bälte Åhléns.
Lite gult lack till det.

7 kommentarer:

bibbaeva sa...

Kul idé!
Himmelen: mörkblå, ljusblå, djuprosa och lite vitt, försöker visst också delta i leken. Lite gul sol på det här också så...

Nickan sa...

Blått är min färg idag klämmer nog in lite gult oxå. . Hurra för mig idag . Hihi kram

Fliselin sa...

Ha ha! Den leken minns jag! Härliga färger idag! Gillar braxerna skarpt!

Vesnas vardag sa...

Färgsprakande och snygg. :)

Librarybeth sa...

bibbaeva: :D

Nickan: ja!! Hurra för dig! Grattis på födelsedagen!

Fliselin: bra brallor i den leken!! :D

Vesna: thanks V!

Camillas dagar sa...

Varfööör vågar jag inte färg på byxorna?!

Librarybeth sa...

Camilla: men det göööör du Camilla. Testa ett par nu!!! :D