söndag 11 mars 2012

Försöker lägga upp strategi inför söndagen

Jag gör som igår.
Går upp tidigt och låter tvättmaskinen göra jobbet.
Saker som jag inte ska göra som jag gjorde igår; städa.
Saker som jag skulle vilja göra som jag gjorde igår: springa.
Men jag har lovat min sjukgymnast att låta två (2!) dagar gå mellan varje pass.
Det stressar mig lite eftersom jag har alldeles för lite mil i benen inför vårens lopp.
Därför får jag hitta på något att göra idag som jag inte gjorde igår.
Typ slappa.

4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är så trist när man vill träna men inte kan!

Akan-Kakan sa...

Jag tycker du ska slappa med gott samvete och inte stressa över bristen på mil i benen. Du kanske får se loppen som en del av träningen också?

Camillas dagar sa...

Hm... förstår din frustration där. Vad säger sjukgymnasten om långpromenader då?

Librarybeth sa...

Husfrun: ja, stressande eftersom jag har planer jag vill genomföra och tiden börjar bli knapp!

Akan-kakan: sant men loppen är så långa så jag måste liksom vara liiite förberedd. Det är inte snabba tider jag vill åt, det orken, att klara av!!

Camilla: tror inte det är något hinder men det är inget man laddar långlopp med tyvärr... fast det hindrar mig ju inte för att promenera :D