torsdag 1 mars 2012

This is for you Camilla... och andra hudvårdssuckers

Minns ni att jag testade ett serum från Body Shop?! Ska erkännas att jag var en smula skeptisk, när det är "youth" med i marknadsföringen finns det liksom anledning att vara det - men jag trillade faktiskt dit på det här behagliga genomskinliga smörjet. Riktigt bra för en torris som jobbar i knastertorr (haha i dubbel bemärkelse?!) miljö bland papper och böcker.
Det braiga är att det funkar ihop min "vanliga" hudlotion. Jag använder Dermalogica som dagkräm och det är inga problem att först daska på med Drops of youth (där kom det igen) först och låta det sjunka in på djupet - som en hudterapeut säkert skulle ha uttryckt sig. Och jag tror det ligger i marknadsföringen att du kan komplettera med helt annan hudlotion över. Dyr som satan förstås, liten flaska mycket pengar - men det är väl så. Youth kostar. Det fina i kråksången är att om du ränner iväg till Body Shop nu när det är klubbdagar (det är väl samma i hela landet?) så får du en sådan här flott necessär med ännu fler (oumbärliga) produkter i samma serie.
Och ja, ni vet ju att jag är en sucker efter goodiebags och gåvor som kommer i form av en necessärer.

6 kommentarer:

yllet sa...

åhh! gåva? som en premie nästan?! Jag kanske måste gå med i bodyshops kundklubb ändå?!

Librarybeth sa...

Yllet: men Yllet - det är ju givet!!! En massa trevliga gåvor och rabatter ju! :D

Lisa sa...

Ha ha, så lättlurade vi är :)

Camillas dagar sa...

Åh... det lät ju synnerligen intressant. :)
Jag har också Dermalogica ansiktet.
Hm... jag som köpstoppar. Kanske inte gäller hudvård? ;)
Vad pratar vi om för pris för mirakelmedlet?
Kram!

Librarybeth sa...

Lisa: Ja!!! Men vi svängde glatt våra papperspåsar och var så lyckliga. Vilket vi fortsätter vara med dessa fantastiska produkter!! :D

Camilla: :D 375 pix tror jag så den är ju i Dermalogica-klass vad gäller priset liksom ;D En annan är ju medlem och fick 20% rabatt!!! Kramen

Camillas dagar sa...

Oj! :)