lördag 10 mars 2012

Lördagsmorgonen har guld i mund

Sovmorgon till strax före sju räckte visst idag för mig.
När jag är inne i perioder av mycket att tänka på och att göra både på jobbet och hemmavid kan jag inte sovsova. Tydligen är det en sådan period nu. Men jag klagar inte, jag gillar att få vara lite själv - det är inte precis fullsatt här i köket i skrivande stund. Att få vara lite ensam behöver jag, det är alltid folk omkring mig, på jobbet och hemma.
Och att komma upp tidigt kan ofta innebära att man hunnit plocka lite i sitt hem och slängt igång tvättmaskinen före halv åtta. Och så har man hela köksbordet för sig själv till både dator och dagstidningar.
Ja, och så lite kaffe till det.

7 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Gillar också såna mornar:)

Marie

Solrosfrö sa...

Godmorgon. Samma lika här. Lika bra att gå upp när maken och dotter gav sig iväg på heldagscup kl 7. Nu hundpromme i solen!

Sara sa...

Bästa stunden på dagen :)

mamma P sa...

Oj, jag har glömt sätta igång tvättmaskinen! Tack för påminnelsen:)Härlig njutmorgon!

Villa Frejas bokblogg sa...

Själv brukar jag drömma och processa skolarbete och kommit en bit på väg när jag vaknar sen. Praktiskt ;)

Camillas dagar sa...

Mysigt! Jag fick vara själv på jobbet i dag och det var SÅ härligt. Typ första gången jag var själv på månader. Lööööv!
Däremot ogilla på att inte kunna sova ut på morgnarna, jag vaknar också tidigt och kan inte somna om. Drygt!
Kram!

Librarybeth sa...

Marie: måste man ta vara på!!

Fröet: då kommer man upp!! :D

hedgehogSara: japp! det är det!

Syster Y: vassego! Tvätttjänst AB - din påminnelsetjänst på nätet ;D

Husfrun: utmärkt! plugga och vila samtidigt!

Camilla: gött!!!