fredag 11 oktober 2013

Snapshot from da kitchen

Sannerligen.
En putsning av fönster och man känner sig som en ny människa.
Eller nåt.
Ser lite snett och vint ut men det är det i det här huset men nu kan vi se ut igen. Och fönstret blir som ett smycke som min farmor skulle ha sagt.
Nästan så att jag inte vill hänga upp mina gardiner igen, fast jo. De åker upp igen.
Men först bara går jag runt här och njuter.
Och körsbärsträdet där ute, det levererar i den långsamt sjunkande oktobersolens ljus.
Nu ska jag strax tjurrusa runt och efterfönsterputsstäda medan Mannen fixar pizza och sedan blir det nog ett glas rött.
Jag har varit väldigt trött den här veckan så på min att-göra-lista står det;
sovmorgon.

9 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Härlig känsla! Inte behöver du några gardiner i det där vackra fönstret?!
Hoppas att du blir piggare och kan springa i helgen.
Trevlig helg!
Kram!

Cajsas Faster sa...

Skulle just säga detsamma... inga gardiner där , så vackert ändå!

Härligt med rena fönster, får tänka på det där med att ta in en firma, känns klart värt :)

Marie

hallinbloggar sa...

Så härligt. Och lyxigt! Tycker inte heller gardiner är nödvändigt med så vackra fönster!

Vesnas vardag sa...

nix, inga gardiner där. Den vackra tapeten och finfina fönstret gör sitt så bra ändå. :)

Tantaugusta sa...

Så fin tapet det där!

Librarybeth sa...

Camilla: kör utan gardiner ett tag! Japp, äntligen kom jag ut på en runda.

Marie: hmm. så värt!

Hallin: får bli utan ett tag tills det blir vinter...

Vesna: åkej :D

tantaugusta: älskar älskar den!

Anonym sa...

Blir du pigg efter en sovmorgon? Det blir inte jag riktigt, visst är det skumt?
Annika

Librarybeth sa...

Annika: nä, inte alltid! Jag behöver i regel fler dygn än vad som ryms i en helg för att ställa om min inre klocka... så det är inte alltid att det ger känslan av mer sömn. Det är nog mest skönt att man inte ska iväg någonstans... bäst är nog att lägga sig tidigare istället om man vill sova ikapp... !

Mia sa...

Jag ÄLSKAR den där tapeten - gör aldrig om!

Kram
Mia