söndag 8 april 2012

Yr

Mellan klockan åtta och halv två har jag idag befunnit mig i tv-soffan läsandes Hungerspelen.
Nu är jag helt yr.
Fullkomligt förvirrad.
Jag har varit på den där läskiga arenan som berättelsen utspelar sig på i flera timmar, boken är utläst och jag är
yr.
Så går det när man får en sådan där lång lässtund.
Man blir yr.
Jag har inte ens dåligt samvete fast hela dagen bara stack iväg utan att jag gjort något som helst annat än suttit och läääääst. Jag ska ändå inte göra något revolutionerande idag.
Kanske springer jag en sväng. När läsyrseln lagt sig.

6 kommentarer:

Åsa sa...

jag älskar den känslan när en bok slukar en och där tid och rum bara försvinner, det enda som finns är jag och boken :-)...du ska absolut inte ha dåligt samvete, läs och njut!!
kram Åsa

Librarybeth sa...

Åsa: det var länge sedan jag kunde låta mig uppslukas av en bok! Så himla gött att bara sitta där och läsa, läsa, läsa!!!! Och precis som du säger - en fantastisk känsla är det! Kram!

hallinbloggar sa...

Åh, så härligt att få så mycket lästid!

Librarybeth sa...

Hallin: ja, det blir inte allt för ofta!

Mrs J sa...

Den boken var verkligen HELT omöjlig att lägga undan! Vännernas fjortonåring fastnade totalt i den under påsklovet! Min väninna sträckläste klart den idag och så gick de på bion ikväll :-)

Librarybeth sa...

Mrs J: ska också försöka hinna se filmen!!