fredag 6 april 2012

Kämpar lite lagom

Hur länge har jag försökt läsa denna titel av Yates? Evigheter. Har jag sagt att man ska lägga ifrån sig en bok om den inte håller måttet? Ja. Varför gör jag inte det när det gäller Yates då? Jag bara känner att jag måste läsa den här boken eftersom jag tycker så bra om hans andra titlar.
Men det är inte lätt när man somnar hållandes i boken med brillorna kvar på näsan.
Antingen är boken inte min kopp te eller så var jag helt enkelt i behov av att få slagga på eftermiddagen denna snöiga långfredag. Ont bakom örat fick jag också, det är obekvämt att sova med brillor.
Nu tar jag nya tag med Yates.

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jag har också svårt att ge upp med en seg bok. Brukar i stället låta den ligga till sig lite och ta något intressantare emellan.

Erika sa...

Känner igen mig. Jag har väldigt svårt att ge upp en bok jag börjat läsa. Det händer men inte ofta. Ibland läser jag någon annan bok emellan och får sedan upp intresset igen.
Glad påsk!

Librarybeth sa...

Camilla: jag har blivit bättre på att strunta i att läsa om det inte är bra men just den här boken har jag hakat upp mig på.... det ska gå liksom!

Erika: ibland har det med ens eget humör att göra, boken kommer liksom inte i fas med lässuget!