fredag 13 april 2012

Hemmavid

Fråga mig om jag är trött eller om jag är trött.
Hemma igen och det är så himla bra att det är fredag.
Nu måste jag smälta allt det som det har konfererats om, jag har deltagit på chefsintroduktionsdagar och nu har jag matats inte bara med fint fika utan med mycket information, olika tänk och infallsvinklar på chef- och medarbetarskap. Helt klart nyttigt och bra. En fin bonus var att deltagarna kom från olika funktioner i kommunen så det var inte bara biblioteksfolk. Intressant att höra om andra verksamheter som vård- och omsorg, skola, äldreomsorg, tekniska mm. Fast man vet att det går åt många funktioner för att få en kommun rulla och ge service till invånarna så är det spännande att höra lite mer "inifrån" verksamheten.
Nu ska jag tänka ut något gott att äta (du har fria händer sa Mannen, det betyder att han inte heller har några idéer) så jag får väl ta hojen till affären och få inspo.
Det blir troligtvis lax eftersom jag alltid tar till det när jag inte vet vad jag ska laga.
Vi äter med andra ord rätt ofta lax.
Ha en najs fredag - tgif mina vänner - tgif!

3 kommentarer:

Linda sa...

Lax brukar fixa biffen ;)

Fliselin sa...

Vad blev det till laxen? Glad för förslag. här äter alla gladeligen lax!
Är lite sur då min planerade morgonlöpning bokstavligen har blivit insnöad. Nog för att jag kunde springa hela vintern förutom under de kallaste veckorna, men detta är gränsen.

Librarybeth sa...

Linda: japp! säkrar middagen typ!

Fliselin: la laxbitar i en form, värmde en sås av matl.grädde, grönsaksbuljong, hummerfond, lite honung och så timjan, hällde över laxen, in i ugnen ca 15 min. servera med färsk pasta och sallad = mamman populär! ;D
Meh! Vilket skitväder - då tar det emot att ge sig ut. Det är ju vår liksom!