söndag 15 april 2012

Viktiga tankar om kvällen

Oh yes. Mandarin heter färgen och klacken är det ju inte heller något fel på.

Nu funderar jag på det här med öppen tå. 
Man har ju sett att man visst kan köra med lite tjockare strumpbyxa och öppen tå i sin sko, något som var på gränsen till otänkbart förut. Personligen tycker jag det ser tufft och roligt ut. Och jag gillar ju socka i högklackat. Hur är det då med öppen tå och tunn strumpa? Snyggt? Inkorrekt? Skitsamma? En styggelse?
You let me know.
Bilden har jag lånat av Vagabond.

12 kommentarer:

mis(s)match sa...

Supersnygg sandalett och säkert snygg med tjockare strumpa till. Men tunnare (nylon)strumpa bara om kort och inte hudfärgad, tror jag...som har svårt för hudfärgade nylonstrumpor och strumpbyxor överhuvudtaget...

bibbaeva sa...

Toppensnygg sko, men är inte klacken väl hög??? :)

Librarybeth sa...

Mis(s)match: mm, det är så där mina tankar har gått. Hudfärgade nylonisar hade jag väldigt svårt för länge... nu har jag accepterat att de trots allt funkar bäst till en del klänningar och tillfällen (fick akutvänja mig till ett bröllop;))

bibbaeva: 9,5 cm för att vara exakt!

Sara sa...

åh, fina!
Jag säger som mis(s)match, och såna skor vill jag ha - måste kolla :)

Fliselin sa...

Snygga! Jag vill också ha skor med lite platåsulor, men det gåår ju inte med såå höga. Vrickar fötterna då!
Fin dagen! Är ju stor fan av orange!

Undrar hur helgens löparplaner går... hur lång sträcka satsar du på? Ökar du 10% i veckan eller hur gör du? Jag har försökt med det upplägget och det har fungerat bra. Är dock sugen påå en toksatsning men det kanske är dumt... Vad säger rådgivaren Libby?

Att ha det gott sa...

Mycket snygga

Vesnas vardag sa...

Härlig färg. :)

Spader Madame sa...

Snyggare än snyggast!

Librarybeth sa...

hedgehogsara: de var visst inte till belåtenhet rent bekvämlighetsmässigt? Jag har inte hunnit testa dock!

Fliselin: gränsen går någonstans där.... vad gäller centimetrar alltså. Vad gäller löpning har jag inte räknat så noga i ökning av kilometer. Mina trappsteg är mer 6 km sedan 1 mil. Därpå lägger jag gärna på 17 km sedan 2 mil och helst 2, 5 mil. Men det gäller att testa sig fram. Det betyder inte att jag springer 1 mil en dag och nästa får det bli 17 km. No no. Jag bygger på ordentligt med kilometrar i benen först, alltså springer milen flera ggr. Riktiga långpass sticker jag in när det finns tid för det och formen är fin. För sådana pass - då vill jag vara fulltankad med självförtroende!! Sugen på toksatsning - jag säger you go girl!

Atthadetgott: fantastisk färg!!!

Vesna: japp, det var den jag gick igång på!

Spader Madame: gillar den lite klumpiga stilen över dem...!

Fliselin sa...

Kanske är dags att göra ett långpass. Har legat på milen ett tag nu, innan var det länge på ca 7-8 km. Alltså kanske dags till helgen om tiden och vädret tillåter och formen är på topp! Funderar på kanske 13-14 km.

Librarybeth sa...

Fliselin: japp, du är helt klart redo för det!! :D Låter som en rimlig upptrappning!! Lycka till!!! :D tänk på farten, hushålla med den! Måste inte gå fort, roligare då att man fixar att springa längre - tycker jag alltså!!

Fliselin sa...

Tack för pepping! Nu är jag bara lite sur om det blir snö till helgen som det ryktas om, vill inte att planerna ska snöa inne...