tisdag 10 april 2012

Ingen dag utan en rejäl utmaning

Utmaningar hittills idag;

  1. stiga upp vid fem och sedan hinna med en väldig massa på jobbet fast man gick tidigare för att skjutsa till stallet
  2. inse att man är solo i stallet efter lektionen, ingen stallvärd i sikte och där står jag och Napoleon som är en häst och stirrar på varandra, han tycker att jag ska knyta fast honom men jag vet inte hur man sätter fast knytet (som heter grimma lärde jag mig senare)
  3. bjuda ungarna på broccolisoppa, två vägrar redan innan det är serverat

2 kommentarer:

Fliselin sa...

Skräckupplevelse! Hästar är inte mitt gebit. Gillar inte att de inte fungerar som en bil, jg vill veta att gas och broms fungerar. De gör oberäkneliga rörelser!

Hav förtröstan, här matvägras det allt som oftast. Idag serverades pasta med sås gjord på cocktailtomater, vitlök, basilika, ost och lite grädde. Ett barn åt och var nöjd det andra åt bara pastan. Får vara nöjd med den anslutningen.

Librarybeth sa...

Fliselin: samma här, Jag och Napoleon är inte precis bundis...! Du kan tro att jag kände mig fullkomligt handfallen!!! Mmm, jag kan ta den andra portionen! :D Lät supergott!!