måndag 23 april 2012

11 frågor


Jag har fått elva frågor av Yllet att besvara. Vilken lista, nu ska vi reda ut begreppen så håll i hatten.

1, Om du tänkar på ditt tonårsjag och dina tonårsdrömmar, hur ser de ut att matcha ditt vuxenjag?
Tja, rätt skapligt ändå - jag ville tex bli bibliotekarie redan som väldigt ung tös. Det eller journalist. Och sp har jag möjlighet att resa lite hit och dit och så blev jag överraskande nog gift. Tänka sig! Och kids! 
2, Kan du vara snäll och ge mig ett drinkrecept?
Man hållet snyggt i glaset och sippar. Jaha, röra ihop själv? Nä. Men det ska vara något med frukt. 
Lägg i en frukt bara, så ordnar det sig.
3, Vilken är din favoritbok?
Nähä du det går inte. Men favoritförfattare kan jag ju klämma dit med. Tawni O'Dell, Curtis Sittenfeld en annan.
4, Om en "vanlig" gurka kostar 19:-/kg och en ekologisk gurka kostar 59:-/kg vilken köper du då?
Skulle jag vara politiskt korrekt skulle jag säga "jag betalar gärna sviiindyrt" men det är faktiskt inte sant. Beror på när i månaden jag gör själva gurkköpet. Och hur gurkan ser ut.
5, Tar du en debatt på fikat på jobbet, tex någon uttalar sig rasistiskt, eller sitter du och vrider dig i obehag innan du gör en kortfika av det hela?
Säga ifrån och säga lägg ned man gott göra! 
6, Om du är gift, hur såg ert bröllop ut? Om du är ogift, hur ser ditt drömbröllop ut? Eller tycker du att det där med bröllop det är något man kan både ha och mista?
Det var jättekul att gifta sig. Mannen var stilig och vår bröllopsfest var skitkul. Vi gifte oss i mitten av 90-talet och bröllopet var med dagens mått mätt en rätt enkel historia vilket jag är mycket nöjd med!!
7, Vilket är ditt dåliga miljösamvete, om du har något? 
Att jag gillar att resa och att det ofta resulterar i att det blir med flyg. Förlåt.
8, Vad ska du göra på semestern i sommar?
Båtluffa i Grekland.
9, Vad får du svettbrytningar på knäna av? 
Att rodda med saker om jag känner att jag inte har KONTROLL. Vad har du gjort/sagt som är sjuhukt pinsamt för dig men roligt för mig? *tänker* nä, kommer inte på något men det betyder inte att det inte finns något sådant att berätta. Finns säkert flera dumheter.... hmmm.
10, När var du på kulturevenemang senast och vad var det? Bra?
Kära nån, kommer inte på... bokcirkeln? (det var väldigt bra) men på lördag blir det konsert!!!
11, Vad tänker du om tanttrenden som till viss del råder? Är det ens att sätta rätt namn på det? 
Du menar sylta, safta, baka cup cakes? Reclaim the tant tycker jag. Våga älska tanten.BONUSFRÅGA (att ta istf valfri av de elva ordinarie), många verkar koppla ihop orakade armhålor med feminism, vad är din åsikt om det? Va? Men om man rakar sina armhålor kan man inte tycka att feminism är bra då? Inte måste det vara antingen eller? 

Men Yllet vill veta ännu mer.... 
- vad äter du till frukost? Gröt, kaffe och en liten smörgås eller knäcke. Ibland frukt också.
- när bytte du jobb senast och hur känner du inför det? Jag bytte jobb -09 det var mycket bra att jag gjorde det. Sedan kan man säga att jag bytte tjänst nu på vårkanten, det var mycket bra det också.
- om du målar naglarna vilken nagelacksborttagare tycker du är bäst? Om jag målar naglarna? Skämtar du?! :D Jag tycker att den flaskan som är smal och ljusblå och säljs på Åhléns är väldigt bra... heter den typ Å..?!

Inga kommentarer: