tisdag 17 april 2012

Copycattar lite på tisdagen

kopian i sin eviga trapp

originalet i någon arkad i... Paris kanske?
Efter att ha varit färgglad i några dagar var det dags att bli lite mer grå och svart.
Inspiration från en bild hittad hos Mis(s)match som i sin tur hittat den hos Citizen Couture får ligga till grund för dagens försök till copycat.
Förutom copycat-inspo gav också bilden upphov till kraftigt ökat resesug.
Vilken tur att jag ska få åka till grannstaden redan på torsdag!
Kopian har sjal från Esprit, tröja HM, linne Wera, byxa Modström, väska Wera, älskade dansskorna (jag ser att de är i nedbrytande fasen, suck).

10 kommentarer:

Nickan sa...

Wow så tjusigt (som vanligt) själv kunde jag ej låta bli randigt idag. Orange/vanilj. Skynda långsamt nu mellan alla möten. Kram

bibbaeva sa...

Grått ute och grått på Libbys outfit. Ska jag? Nej, jag trotsar och tar nåt med färg! (om jag hittar nåt i "gabberoben"!)

mis(s)match sa...

Ooohh! Jag tänkte precis på den där grå tröjan som jag ångrade att jag lämnade tillbaka till butiken! Snygg copykatt ju!!!

Fliselin sa...

Toksnyggt! Det måste jag copycatta! Får fundera på vilka skor som kan passa. Har inga sådana...

Fliselin sa...

Ser så snyggt ut med den gula klockan..., blir som en liten färgaccent!

Camillas dagar sa...

Fint fin! :) Roligt med copycats!

Librarybeth sa...

Nickan: och fin virkad blomma hade du!!

bibbaeva: du körde på mer färg idag!!

mm: tack Miss!!

Fliselin: thanks Flisan, och snart har inte jag heller såna skor, mina älsklingar är snart helt slut! :(
Ja, tänk den där klockan funkar ju nästan till allt!:D

Camilla: :D roar mig!!!

hallinbloggar sa...

Alltid lika fin!! Jag valde också mörka färger idag. Har också signat upp mig på Fraidis protestlista. Vi får hoppas det hjälper : )

Librarybeth sa...

Hallin: sannerligen! Må protestlistan hjälpa! (och tack för fina ord)

Vesnas vardag sa...

Vilken toppsnäcka. Så snyggt cpoyvatat, du är finare. ;)