tisdag 3 januari 2012

I have been doing some thinking

Jag har tänkt lite (man hinner ju som sagt det när man bara rör sig mellan soffan och sängen) och kommit fram till att förutom att man är sjuk, vilket är tråkigt i sig, så blir man så himla bortkopplad från allt på något skumt sätt. Jag gillar inte att jag tappar fokus, inte orkar något, inte har lust med något. Det är ju inget konstigt säger du, man är sjuk då räcker det. Jo, jag vet men just det där att man känner sig då himla off och en känsla av att "nu kommer det alltid vara så här, på det här viset". Rubbat, jag vet.
Jag blir gnällig, jag vet.
Men så tänker jag att min lilla sjuka är ingenting mot det som en del drabbas av när det gäller alla hemska sjukor i världen.
Så jag har egentligen ingen anledning att klaga, jag är bara lite rastlös.

7 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Jag förstår dig helt och fullt. Det är ok att känna sig så, du är ju hängig. Då kan man ju inte vara på topp! Du ska se att det vänder på någon dag. :) Jag blir likadan när jag pluggar och inte förstår... :/ Därför har jag inte orkat klä mig eller knappt byta om. Så blir det ingen dagens beror det förmodligen på studieångest. Kram.

Fliselin sa...

Hoppas att det snart är förbi. Jag hade ju mycoplamsa i flera veckor men däckade aldrig. Bättre att det tar rejält och går snabbt förbi. Jag klarar inte att vara sjuk. Blir faktiskt nedstämd, en dag är väl ok men efter två dagar känns det pyton. I tanken tror jag att det ska vara mysigt att vara hemma och kurera sig men det är ju inte det.

Anonym sa...

En hälsning från en sjukling till en annan... men vad var att vänta, jag brukar ju inspireras av dig. Men nog kunde du bjudit på någon roligare inspiration än förkylning! (Så bra jag har det som har någon att skylla på!) :) Eva

Librarybeth sa...

Vesna: uj studieångest! DET är sannerligen ingen rolig sjuka heller!

Fliselin: exakt! I tanken verkar det lagom mysigt... In reality NOT! psst mejlat dig!

Eva: f'låt ;) sluta omedelbart att hämta inspo! Bli frisk el förresten det är ju det jag vill inspirera till där sitter o gnäller i soffan ;)

IngelaMollly sa...

Och ganska normal också!;) Krya på dig och god fortsättning!:)

Camillas dagar sa...

Krya på dig vännen! Själv har jag åkt på en dryg, jobbig och djup hosta! Blev värre efter skidåkningen i lördags. Bläääööö!
Kram!

Librarybeth sa...

Molly: jobbar på det! God fortsättning!

Camilla: nä, du också! Blä, mitt började med hosta! Kram