lördag 7 januari 2012

Sjukbloggen continues - nu med sällskap i soffan

Nu har vi hängt i soffan ihop hela eftermiddagen. Här sitter vi med varsin laptop och ajfån, stortjejen och jag.
Vi äter frukt och bläddrar i tidningar. Vi pratar inte nämnvärt för då börjar jag hosta.
Och nu har vi tjutit lite ihop som sig bör när vi har tittat på filmen Mamma Mia. Då bara måste vi grina lite och torka oss med hushållspapper i ansiktet när de sjunger slipping through my fingers.... den rör oss till tååårar...
Och nu, nu battlar vi rejält på WF.
Jag tänker inte vara snäll bara för att jag är mamman.... hehe.

6 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Mamma Mia är ju så bra, älskar den filmen. :D Nu får du ta och bli lite friskus hörru! ;)

Erika sa...

För det första: så gör jag och min dotter precis samma sak när vi ser Mamma Mia. Varje gång samma sak. Vi smygtittar på varandra sedan börjar vi gråta.
För det andra: är jag och min man sjuka och har legat på soffan hela dan. Visst är det jobbigt att vara sjuk!

pralinen sa...

Krya på dig...

Kram

Anonym sa...

Jag mår bättre idag - känner mig nästan helt frisk! Shit, jag bara kände vilken hybris jag fick där... Nu kommer jag väl att straffas förstås å det gruvligaste!
Hoppas du mår bättre oxå! / Eva

Librarybeth sa...

Vesna: Grekland kallar känner jag...! ;D

Erika: haha ni också!!! Vi måste grina direkt! Det är något med mamma-dotter-pryl där! Ja, det är så in i baljan trist så jag vet inte vad jag ska göra av mig....

Pralinen: thanks!

Eva: nä det gör jag inte. Hoppas din friskhetskänsla håller i sig!!!

Omentjej sa...

Vi såg den i fredags, hela min familj. Pappa började gråta redan efter en halvtimme. :) Jag hann inte se klart så jag missade stora gråtscenen, kanske lika bra eftersom jag blivit ÄNNU mer sentimental sedan jag blev mamma (hur det nu är möjligt...). =)