lördag 7 januari 2012

Librarybeth filmtipsar

Har just sett färdigt en utmärkt film; Nawals hemlighet.
Fick tips om den av en väninna och det var länge sedan jag såg en film med ett starkt manus och skickliga skådespelare.
Ett väldigt gripande kvinnoöde där Nawals sista önskan är att få upprättelse efter sin död. Detta innebär att hennes barn, tvillingarna Jeanne och Simon måste bege sig till Mellanöstern för att söka efter moderns bakgrund.
Inte ofta jag säger se den. Men nu gör jag det Se den!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Oh! Den har jag velat se men inte kommit till skott förståss.
Hoppas att du mår bättre nu.
Karin

memilla sa...

Då ska jag se den! Behöver lite bra filmupplevelse :)
Hoppas du kryar på dig!!!

Akan-Kakan sa...

Det är ju nästan så man blir lite sugen på att bli sjuk! Så som du beskriver det med Jane Austen, bra filmer och nätshopping låter det rätt så jättemysigt, ju. Min egen förkylning har hittills inte gett nån bonus alls. Jag borde kanske träna lite på det där.

IngelaMollly sa...

Tack för tips! Den ska helt klart ses:) Nu får du se till att bli frisk! Kram!

Camillas dagar sa...

Oh, jag hinner _aldrig_ se på film. Är usel filmtittare. Skärpning, skärpning.
Kram och hoppas att du är piggare igen.

Librarybeth sa...

Karin: då uppmanar jag dig nu!! Se den. Ladda hem den från Headweb.com vetja!

Memilla: den är en sådan! Thanks my friend!

Akan-kakan: jag hosta lite äckligt i ett kuvert och skicka till dig haha! Förkylningar är svårare. Då kan man ibland vara dålig på att släppa fram allt sjukeriet. En influensa - då förväntar sig ingen att man gör underverk... Jag har blivit skitbra på soffhäng de sista dagarna!

Molly: vet att du gillar film, den här måste du se Molly! Jag veeeet, jag ska bli frisk ;D det går skitdåligt!

Camilla: me love film! Måste se. Och ska jag vara ärlig så känns det ibland som den här sjukan liksom backar hela tiden. Så fort jag känner mig lite kartig trycker den till mig med en hostattack. Kram tebaks!!!

Erika sa...

Jag har sett den och tycker att den är jättebra. Men hemsk. Lite att tänka på efteråt. Det gillar jag.

Librarybeth sa...

Erika: mm, jättebra och som du säger, den ger en lite att tänka på efteråt. Jag låg i min soffa och funderade länge... gillar sånt också. Det var gott att se en riktigt jädra bra film.