fredag 20 januari 2012

Vill inte åka med

På väg till min hållplats kör en bil förbi mig och mannen som kör hejar. Jag som har jordens sämsta komihåg för ansikten hejar lite osäkert tillbaka. Har absolut ingen som helst aning om vem det är. Då bromsar han plötsligt in, vevar ned rutan och frågar om jag vill ha skjuts någonstans.
Jag vet fortfarande inte vem det är, tycker nu att han ser lite småskum ut i sin skramlande bil och med sotarmössan halvt neddragen.
- Tack, men det behövs inte, säger jag och traskar vidare.
- Jomen hoppa in, envisas han medan bilen sakta rullar brevid mig.
Jag tackar nej igen varpå han viftar med handen och säger;
- Ah, du är rädd va?! Asch.
Vad svarar man på sånt?
Han vevar upp rutan och kör vidare.
Bisarrt! Vem var det där liksom? Någon pappa i någon av alla mina barns klasser? Inte en granne i alla fall, dem vet jag hur dem ser ut. Låntagare?
Om man börjar med sånt här direkt på morgonen kan väl inget knäppare hända under dagen?

8 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, jag läste först att det var din man - förlåt, är lite trött ;)
Men nej, inte sätta sig i en bil som körs av nån man inte känner igen (även om man nu kanske gör det trots allt).

yllet sa...

Haha! Oj. Nej jag skulle heller inte hoppat in! Shit. Jag vet inte ens om man ska stanna vid en stannad bil med varningsblinkers på i mörkret? Innan, absolut att jag hade gjort det. Men nu! Nu läser man ju hur folk blir av med sina bilar, misshandlade, rånade och sånt. Jag är alltför harig.

Camillas dagar sa...

Vaaa? Livsfarligt ju! Tur att det inte var ute på en öde byväg och du hade blivit infångad i den bilen.

Erika sa...

Läskigt!

Spader Madame sa...

Förmodligen inget farligt alls, men jag skulle heller inte ha hoppat in. Better safe... Tala om för oss när du kommer på vem det var!

Librarybeth sa...

Husfrun: haha nää, det är Mannen med stort M! Honom känner jag igen, iaf om jag har linser el brillor å mig.... :D

Yllet: samma här. Jag gillar inte sånt!!!

Camilla: hu!!!

Erika: ja, vilken konstig typ!

Spader Madame: säkert inget konstigt men alltså... jag vet inte vem det var haha!

Librarybeth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

omigådd vad roligt!
undrar så vem det kan ha varit... :)