fredag 13 januari 2012

Jag vill inte låta otålig och gnällig här nu

...men nog känner jag att ett mirakelsnabbt tillfrisknande skulle vara på sin plats nu.
Jag förstår med mitt förnuft att medikamenter, specialstyrkor, vila whatever kanske inte kan råda bot på lunginflammationsbanditerna så där bara rakt av men för höge farao! nog ska det väl ändå ramla in någon typ av förändring här snart?
En liten, liten aning om att snart orkar man gå upp för trappan utan att flåsa och se flimrigt? Att hostandet på nätterna minskar eller varför inte upphör helt? Att man vaknar och kanske inte är studspigg men känner ork till mer att sitta i sitt (förbannade) soffhörn?
Det vill jag ha.
Typ nu.

8 kommentarer:

Fliselin sa...

Har du fått provsvar så att du fått rätt piller? Av de jag fck skulle jag dinga i mig högre dos de första tre dagarna och sedan lägre dos....
Hoppas att det vänder nu!

Camillas dagar sa...

3 dygn med PC, sedan vänder det! Du är snart där va?!
Du ska inte bli sämre i alla fall, då kanske du behöver byta sort. Gud så segt, förstår din otålighet!
Kram!

IngelaMollly sa...

Du får gnälla hur mycket du vill det är ju din blogg!::) Hoppas du är på bättringsvägen nu. Kram!

mis(s)match sa...

Du har all rätt! Men snart vänder det och snart är du tillbaka!!

yllet sa...

Ja nu har du varit sjuk länge! Krya på dig!! För höge farao! Det vore ju på sin plats med en förbättring.

Librarybeth sa...

Fliselin: inga provsvar än. Inga mirakelkänningar heller ;)

Camilla: ätit min medicin i 4 dagar och jag tycker att den där vändningen borde ha kommit vid det här laget. Otålig är bara förnamnet! ;)

Molly: haha, ja det är det fina med en egen blogg!

mm: så borde det bli snart!!!

Yllet: ja, nu kan vi det här liksom!:D

Fliselin sa...

Gissar att du var så ordentligt angripen att det tar liiite längre tid innan specialgardet kämpat sig igenom fienden. Saknar dig i vardagen. Bli nu frisk!

Librarybeth sa...

Fliselin: Gulle dig. Du kan tro jag jobbar på det!!