söndag 15 januari 2012

En annan lista

När man varit hemma och dragit i två veckor, förvisso suttit mest i soffan  men ändå förflyttat sig lite, lite i kåken kan man ju inte undgå att bygga en märklig inre lista. En lista på saker som borde... fixas.
Varför sätter jag inte upp fler tavlor? Varför fixas det inte en förlängningssladd till lampan där i fönstret så den slipper stå så där strypsnarad åt vänster? Varför är vissa prylar kvar på samma fläck sedan vi flyttade in för snart 14 år sedan? Varför piffar jag inte den här hörnan?
Så jag bygger upp en lista på saker att göra.
Mest sannolik är dock att jag kommer skrinlägga den när jag väl börjar jobba. På grund av tidsbrist. Vilken tur.

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Det lät ju annars som om mycket spännande skulle kunna hända i Libby-hemmet med en sån lista. Plötsligt händer det...
Skönt att du mår bättre! Lycka till i morgon om du går och jobbar.

Vesnas vardag sa...

Åh, jag har en lång lista få fix somo inte fixas. :) Bättre att låta det vara, listor stressar.

Librarybeth sa...

Camilla: problemet är att jag har en fallenhet för lathet ;)

Vesna: exakt!! den sortens lista gör det!

Mrs J sa...

Jag gillar ju listor! Att beta av hemmahusfixarlistan går inte fullt så fort som jag skulle ha önskat, men hux flux får man upp en fotovägg och färgsorterar bokhyllan ;-)