söndag 8 januari 2012

Tillbaka i min kära soffa

Efter doktorsbesöket dit väninnan så rart skjutsade mig (TACK) var jag så trött, så trött att man måste genast vila. Vi var både på vårdcentralen och apoteket och ni kan tro att det var spännande att vara ute i världen....
Jag kände att det vore bra med lite expertis som kollade av att jag inte hade lunginflammation - eftersom jag vaknade med rejäl feber idag. Det hade jag inte, än. Tack och lov.
Du får vara hemma en vecka till tyckte doktorn.
Meh! En vecka?!
Nu har jag hostmedicin, önskar jag fått något mot huvudvärken.... för övrigt kör jag som vanligt här i soffan fast jag orkar inte ens film idag, ialla fall inte än.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Meh! Det var en envis sjuka du fått. Nu måtte det väl bli bättre hoppas jag. Du måste ju bli frisk till den 28:e
Vila nu ordentligt.
Karin

Librarybeth sa...

Karin: härmed lovar jag på heder och samvete att bli frisk till 28:e!

Lisa sa...

Så trist för dig! Men det är nog bäst att bli ordentligt frisk innan du lämnar soffan, för annars kanske du blir sjuk igen.

Fliselin sa...

Blev det något blodprov? Mycoplasman syns inte på lungröntegn... Mysko sjukdom!

Librarybeth sa...

Lisa: blir hemma mm dag eller två till! Fatta vad trööökigt!

Fliselin: Inget blodprov togs. Doktorn nöjd m tryck och lyssna på lungorna...

Spader Madame sa...

Skickar en kram och ett krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dig!

Librarybeth sa...

Spader Madame: du ska ha tack!

Saras: jobbar på't! :D

Vesnas vardag sa...

Jäklar vilken influensa, du har säkert haft virus för 10 år framåt nu. Skönt att det inte satt sig i lungerna, men långdragen feber är inte bra. Ta det försiktigt. <3

Anonym sa...

Åh, känner igen det där. Bara att vänta ut...och ladda med bra film och böcker efter ork. Krya på dig långsamt så att du inte får ngt nytt, typ lunginflammation.../PAN

Camillas dagar sa...

Kram till dig och fortsätt att krya på dig nu. Hoppas att du slipper febern snart och börjar må bättre!

Librarybeth sa...

Vesna: hostan är allra värst! Och nu tycker jag att jag har gjort mitt på influensafronten så det räcker länge!

PAN: ja, det måste vara samma som du hade!!! Jädrar vilken seg historia! Och så matt jag blir av hostan!

Camilla: febern kommer bara ibland så den är inte så besvärlig faktiskt. Det är hostan som är pure evil!

Anna sa...

men stackars stackars du!
hoppas verkligen att du känner dig PIGG i slutet av den här veckan!
krya-kram