onsdag 25 januari 2012

En slags lista

Fann rolig utmaning hos Linda K  för ett par dagar sedan och sedan har den också dykt upp hos andra bloggare så nu jag hakar på...

Vad gjorde du för tio år sedan?
Åh, då skulle jag snart fylla 34 år, jag hade nyss börjat ett nytt jobb och hade den roliga uppgiften att berätta för min nya arbetsgivare att jag väntade barn (igen!). Mitt fjärde! Haha, min chef trodde nog inte att jag skulle komma och säga det efter bara någon månad på jobbet, han blev jätteglad och tyckte det var kul!
Vad gjorde du för ett år sedan?
Rätt likt som jag har det nu; gullekidsen, Mannen och jag hade full passning med skola, jobb och vardag. Vi längtade efter vår Londonresa! Precis som vi gör nu!
Fem snacks du gillar?
Snacks, är det chips och sånt? Nä, chips äter jag bara undantagsvis men popcorn! Yes! Det är gott men bäst är ju choklad. Och engelsk konfekt och sura skallar fast dem får jag egentligen ont i magen av. Annars gillar jag sådana där spröda brödpinnar som man får på italienska bufféer..
Fem sånger du kan texten till.
FEM? Big no no. Det kan jag inte... Hej tomtegubbar räknas väl inte? Kanske Gläns över sjö och strand... Får bli pass på det...
Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.
Ha. Lätt! Resa så klart! Jobba mindre och sitta hemma och läsa mer. Skänka bort till bra projekt inom hjälporganisationer. Köpa en ny bil, miljöbil. Troligtvis skaffa ett litet, litet plejs i Frankrike... eller nåt.
Fem dåliga vanor.
Jag bygger klädberg och slarvar med att hänga upp och fixa. Klädbergen kan bli Gigantiska. Är slö när det gäller att stryka tvätt, den kan bli liggandes i eeevigheeeter. Låtsas att jag glömmer med egentligen struntar jag i att vattna de få krukväxter som finns hemmavid. Ska helst inte ha choklad hemma eftersom jag tror att jag måste kvalitetskontrollera den hela tiden då. Försöker att inte skapa kälkbacke på osten, det går så där.
Fem saker du gillar att göra.
Hänga med familjen, resa och springa! Shopping (usch, vad ytligt) läsa, blogga, vara bibliotekarie, käka god mat och.. oj, jag har överskridet antalet..
Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa.
Sånt där kan man märkligt nog plötsligt svänga runt på men två saker tror jag inte är min grej och det är nätstrumpor och sån där one piecepyjamaspryl.
Fem favoritleksaker.
Jag har inte så många leksaker så några fem kan jag inte komma på men datorn ligger ju bra till och min ajfån. Jag är rätt barnsligt förtjust i min enkla vitlökspress, inget speciellt med den men den ligger skönt i handen liksom.
Fem personer jag vill se göra den här utmaningen.
Den som vill kan väl haka på tycker jag!

4 kommentarer:

Nickan sa...

Det var en tuff frågelista. Ska nog skriva sådan lista . Kramisar

Fliselin sa...

Hmm, klädberg! Funderade just hur du organiserar din garderobb. Har själv en liten katastrof i klädkammaren. Försöker ha koll men det ligger små högar här och var. Blir galen när det är något jag inte hittar. Tyvärr finns också flera lager på några galgar. Skulle behöva en total genomgån men tar mig inte för...

yllet sa...

sura döskallar är underskattat godis tycker jag!

Librarybeth sa...

Nickan: listorna är inte så dumma, man får lite koll på sig själv! Kram

Fliselin: kämpar med organisationen men jag har taskiga förutsättningar. Fjuttig garderob, ful trasig byrå och klädberg. Det suger!

Yllet: ja, inte sant. Jag vill helst ha de röd-gula!