fredag 20 januari 2012

Rosor till mor


Det blev en jättefin runda i butiker med äldsta dottern. En stund i ro på ett café med en rejäl kopp te och godaste biscottiskorpan var precis vad vi behövde. En stund att lyssna av tankar och funderingar, som i hög grad handlar om stundande gymnasieval, kompisar och allt som snurrar runt äldsta just nu. Så värdefullt! Väl hemma väntade nästa mys. Nästäldsta hade köpt rosor åt mor! Bara så där, som en kärleksförklaring. Ett fint pysslat kort och mors favvogodis: engelsk konfekt och choklad stod också på köksbänken.Vilken grej!
Varm i hjärtat blir jag av alla mina gullungar.

12 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Vad söta de är. :)

Nickan sa...

Visst är det härligt med döttrar. Vilka fina rosor. Min färg. Du är ju en superbra mamma . Trevlig helg och kram till dig .

mamma P sa...

Fin-ungar! Rosor till mor är alltid helt rätt.

Villa Frejas bokblogg sa...

Så härligt. Vad fint.

pralinen sa...

Härligt :-)

Librarybeth sa...

Vesna: jaaa, jag blev helt förstummad!

Nickan: man blir så glad att man får hålla tillbaka tårarna. Nu hoppas jag att du är på bättringsvägen!! Ses vi på måndag?!

Syster Y: sant! :D

Husfrun: mycket rart gjort.

Pralinen: :D

mis(s)match sa...

Gulle!!!

Akan-Kakan sa...

Nä, lägg av! Vilka gulliga barn du har! Har du nåt trick eller blev de bara sådär av sig själva?

yllet sa...

Jag undrar som Akan-Kakan, är det medfött eller något du lärt dem? Och hur gjorde du då? Galet rart!!

Camillas dagar sa...

Åh, superfina barn! Omtänksamt och varmt!

Librarybeth sa...

Mis(s)match: :D

Akan-kakan: mutor! Nävars, det bara kom av sig självt. Ett rart initiativ som värmde så mycket!

Yllet: med modersmjölken... haha!

Camilla: mmmmmm, värmde så.

Anna sa...

u n d e r b a r t !