fredag 20 januari 2012

Säger ja

Planen är att göra stan efter jobbet. Stora dottern vill handla lite nytt till sitt ommålade rum så vi går väl och kikar på kuddar och gardiner.
- Kan vi inte fika också, frågade dottern när vi bokade dag. Tyvärr frågade hon sin trötta mamma kvällstid och jag bara dissade det direkt och svarade skittrist nae. För jag var så himla trött och tänkte att på fredag, då vill jag bara komma hem.
Nu har jag tänkt om. Jag menar; bäst att ta vara på att kidsen vill fika med en.
Så jag gör en Obama; Yes I can!

9 kommentarer:

Linda K sa...

vad mysigt det låter, jag vill också fika med dottern på stan. tyvärr är hon i allmänna riva ner och springa runt-åldern, väntar lite... :)

Camillas dagar sa...

Jag vill ut och shoppa lite, men tror inte att jag orkar. Har jobbat dagturer hela veckan och känner mig otroligt sliten. Tackar och bockar för att man har ett jobb med oregelbundna arbetstider och ska aldrig lägga en hel vecka med dagturer mer. Gud så jobbigt!
Nu HELG om 2 timmar.
Kram!

Anonym sa...

Tänkte bara (när jag nu börjat pladdra om det) berätta att jag numera är med gräsgrönt nagellack. Hittade där du sa (Kicks) till det facila priset av 25 pix. Toppen om det nu skulle visa sig att jag inte gillar det, eller så. Men det tror jag ju knappast. Nu ska jag bara köpa fina blusen som jag sett och som passar perfekt! Trevlig helg! / Eva

Att ha det gott sa...

Helt rätt passa på

Erika sa...

Ja det är verkligen bäst att passa på att umgås när de vill - tonåringarna. Man ser dem ju inte så mycket längre.

Librarybeth sa...

Linda K: det blev det! Min sitter mer stilla och kollar in folk....

Camilla: aha, så du lägger dina egna tider?!

Eva: vad kul!!! Och BRA gjort! sånt blir man lite uppåt av. Trevlig helg du också!!

Atthadetgott: japp!!! Känns som ett smart val!

Erika: bäst man passar på mao!

Vesnas vardag sa...

Ja man får passa på när de vill och har tid. :)

mis(s)match sa...

Det låter bra med en fika på tu man hand ibland utan alla andra syskon! Jag hoppas att min dotter i framtiden oxå vill fika med sn mor!

Librarybeth sa...

Vesna: precis så! Inte vara tråkmamman... det var nära att tröttmamman blev en sån!

Mis(s)match: mmm, jag försöker dela upp dem så att man får ro om dem en och en. Det är superviktigt!