tisdag 17 januari 2012

Och jag sa och han sa

Träffade en doktor idag - en frisk en.
Han gav tummen upp, lungor och hjärta låter som de ska. Jag är piggare, lite blodbrist bara men det kollar vi av igen om ett par veckor.
- När får jag träna, frågade jag.
- Vadå träna? Konditionsträna? Helt uteslutet, sa doktorn.
- Okej, dra i gummitrådar då, inget med flås, kontrade jag.
Doktorn tog sig en funderare under tystnad.
- Okej, imorgon. Men inget ansträngande.
- Finemang, sa jag.
- Du, du ska ta det lite lugnt, sa doktorn då.
- Japp, japp! Visst!!

men imorgon är det jag som kör tåååååhävningar!

8 kommentarer:

Fliselin sa...

Ja just det! Ta det lugnt! Du verkar vara tillbaka, kul! Har kollat in en scarves på Lindex hemsida som kommer snart. Tänkte att den passar dina ballerina, turkos och orange.

Anonym sa...

Jag tror att det är en som är ivrig! / Eva

Erika sa...

Ta det försiktigt. Tåhävningar låter fullständigt livsfarligt!

Camillas dagar sa...

Åhhh, skynda långsamt nu... Lätt att säga, men svårt att lyda. ;)
Frisk doktor låter ju fantastiskt! ;) Ingen du hostat på alltså...

Anonym sa...

Hurra!!
Tåhävningar it is!! :-)

Librarybeth sa...

Fliselin: jarå, det blir ett lugnt tåhävningspass ;) tack för tips! Jag surfade förstås in på Lindex och kollade direkt, ser ut att vara total matchning. Den måste jag titta närmare på! ;D

Eva: va? vem jag? ;D

Erika: och det är inte det enda. jag tänkte köra lite balansövningsplatta också!!!!

Camilla: ja, det är väldigt svårt att bromsa Libby nu.... haha, nä dagens doktor hade jag inte hostat på!

Mia: japp!! stärkande!!

Anonym sa...

Å så skönt att du är "friskförklarad". Och längtar du efter träning måste det vara ett gott tecken. Men du, lova att du lyssnar på farbror doktorn och inte förhastar dig. Lova!
Karin

Librarybeth sa...

Karin: ingen konditionsträning på länge (tyvärr). Lugna och fina tåhävningar!! :D