tisdag 1 maj 2012

Visst skiner solen fint

...och nog var det en fin valborgsmässoafton hos mor & far igår.
Men det är nån jävel som snott min cykel så just nu så varken dansar eller ler jag.
Maj kunde ha börjat bättre.
Ska det vara så in i hilvidde svårt att förstå det här med mitt och ditt? Inte för att jag tror att den som snott min cykel bryr sig om att jag tyckte väldigt mycket om den cykeln och att det nu blir både trassligt och dumt för mig utan cykel.
Suck. Det var ju min cykel!!!
Någon har alltså varit inne på min gård, knipsat av låsvajern som jag låst med ett dunderlås. Dunderlåset måste man såga av, alltså måste man ha forslat iväg min hoj för att göra sig av med dunderlåset någon annanstans. Min cykel!
Jag är ändå glad att man lät mina barns cyklar vara ifred och Mannens racer som han älskar.
Känns konstigt att någon annan ska cykla på min cykel - f*n jag hoppas att han/hon får punka!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Dj-vla cykel tjuv! Så fräckt. Låst på tomten och allt....vi hoppas att han/hon Får punka.
Karin

Anonym sa...

Fy, så fräckt! Jag förstår verkligen att du är både arg och ledsen! Du som brukar cykla till jobbet också. Hoppas att tjuven får punka allraminst...
Annika

Åsa sa...

fy sjutton vad fräckt...jag förstår inte riktigt vitsen mer än att man får en cykel...jag undrar hur det känns att cykla på en cykel som man tagit och hur känner man sig när man tagit något från någon annan? jag hoppas att det löser sig för din skull, snabbt
kram Åsa

Sara sa...

Fasen vad förbannad man blir alltså. Ge fan i saker som inte är ditt liksom.

Vad är problemet med det.

Nu blev jag arg också!

bibbaeva sa...

Ja, men Libby. Jag måste ju köpa en ny dator. Då köper jag den på El-Giganten så får jag en cykel på köpet. Då får du den cykeln av mig!
Nu tror jag inte att det är sådan du vill ha, men det är en cykel i alla fall!
Kram!

Fliselin sa...

Usch, så trist. Så förbaskat nedrigt att sno en cykel. Skickar onda ögat på tjuven...

Camillas dagar sa...

Idioto!!!

Vesnas vardag sa...

Gud så trist, förstår att du är irriterad. Inte bara punka...hoppas personen i fråga ramlar och slår sig illa med...

Librarybeth sa...

Karin: sannerligen! känns obehagligt att någon varit här och knyckt!

Annika: ja, nu blev allt så himla struligt.... och ledsamt.

Åsa: exakt, bryr man sig eller? Gissar att den som snor säljer hojen och den som köper vet inte eller låtsas inte veta att hojen är stulen.... kram.

hedgehogsara: exakt, jag hoppas mitt dunderlås beredde mycket jobb att få loss...!!

bibbaeva: men bibbaeva, det kan ju inte ta emot, din cykel ju!!! ;D

Fliselin: please do!

Camilla: exaktemento!

Vesna: vardagen blev så strulig nu och så saknar jag faktiskt min hoj, :(

Sara sa...

Känner igen den där känslan av att "det var ju faktiskt min cykel!". Fick min gamla trotjänare stulen för många år sen. Inte nån värdefull cykel alls. Den var rosigt och växlarna funkade lite sisådär. Men den var ju min! Och den funkade alldeles utmärkt för att ta mig till och från tåget varenda dag.

Spader Madame sa...

Skitapa! Man blir så besviken när någon tar ens grejer! Hoppas hen ramlar och skrapar knäet!

Anna sa...

nä!
så jävla dåligt!!

Librarybeth sa...

Sara: exakt, behöver inte vara senaste modellen, det är just "min"-känslan som spelar roll!!!

SpaderMadame: må cykelguden utmäta straff!

Anna: jaaa!!!