söndag 20 maj 2012

Lördag i London part two

I något svagt ögonblick hade det lovats ett besök på leksaksbutiken Hamleys så vi tog bussen tillbaka till Regents street efter vår promenad i Hyde Park. Big mistake!!! Inte att åka buss men att besöka Hamleys. Sweet lord - där inne var det toktjockt med folk och inte var butiken särskilt trevlig heller. Lågt i tak, trånga ytor, tramsigt och trist helt enkelt. Och jag vet att det ska stå personal som visar leksaker och hojtar men här var det ju för höge farao folk som bara stod och gjorde oväsen helt i onödan.
Vad sägs om en ung man som hade en papperskorgsliknande sak med plastpåse om som framkallade en hög smäll varje gång han drog i påsen? Den smällde han väldigt gärna med, högt och oroande ofta (jag tänker på hans hörsel!).
Meeeh! För fasen lägg ned innan jag smäller till dig med handväskan, ungarna kan ju för sjutton inte kolla in leksakerna!
Nej, det sa jag inte men det var väldigt nära.
Mina kids drog direkt till Harry Potter-hörnan (nähä?!) och jag väntade på infarkten ungefär. Knappt 30 minuter stod vi ut, barn så väl som vuxna, innan vi bara måste ut ur detta helveteshål.
Kidsen var besvikna efteråt, inte heller de gillade Hamleys. De störde sig apmycket på den så tillrättalagda rosa avdelningen och drog därifrån rätt snabbt, jag stod en stund och beundrade de ruggiga barbiedockskopiorna av förra årets kungliga brittiska brudpar. Himmel, han såg ju ut som en galen yxmördare.
Nä, vi har kanske haft tur och inte varit i värsta rusningen... men tidigare har vi glidit runt lite och kikat på leksaker på Harrods och där har det varit betydligt lugnare, behagligare atmosfär och de har också glada stimmiga leksakspresentatörer dock utan papperskorgssmällare...

Shoppingen då? Nä, det gick väl inte så vidare värst bra med den heller är jag rädd. När vi sammanstrålat med stortösen och hennes väninna for hem till sitt var vi tokhungriga och valde att käka i China town. Jädrar i min lilla låda, därifrån gick vi mätta för det bara kom in fler och fler rätter på vårt bord.....

Så gjorde vi ett nytt försök vad gäller shopping och tänkte att vi kunde välja någon butik att kika i innan vi alla skulle vara allt för trötta. Vi ramlade in i en Zarabutik men då var det någon som måste på toa (Mannen rusar två kvarter bort till McDo med lilla) och en annan som behövde hjälp att hitta rätt storlek på kavajen (det blev skitsnyggt) och sedan tystnade musiken och försäljarna såg jagade ut och vips så stängde de butiken så då hann inte Libby.
Surt.
Då var det sannerligen dags att åka hem till vårt vandrarhem där heltäckningsmattan känns som hemma.

På väg in i leksaksbutiken. Förväntningarna på topp.
Jag vet, fota mat och i synnerhet kinamat snyggt är svårt. 


Gilla på den skyltningen i fönstret, här går vi alltid i och köper något som vi inte alltid vet vad det är.

Bara fotar lite, stan liksom.

6 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, hoppas ni får tid till mer lyckad shopping i dag.

Fliselin sa...

Blir så inspirerad av text och bild.

bibbaeva sa...

Vill bara säga att dina små berättelser, med bilder från London gör mig alldeles lycklig! Vänta bara, när jag blir friskare blir det min tur att göra London!

Librarybeth sa...

Husfrun: jag kom hem med en scarf!!! Det är allt!

Fliselin: :D kul!!!

bibbaeva: det låter himla bra!!!

Camillas dagar sa...

Åh, jag vill ocksåååååå...
Men, verkligen inget shoppat alltså?!
Jaja, upplevelser och mat är mina prio 1 då jag reser - och fina semesterbilder... där kammar du hem full pott!
Välkomna hem igen då, även om ni fått stanna mycket längre för min del.
Kram!

Librarybeth sa...

Camilla: en freaking scarf är vad jag får med mig hem!!! Fatta vad surt!!! Det blev liksom inte läge med mer fokuserad shopping tyvärr. Och som sagt att uppleva och äta är kommer trots allt först på min lista också!!! Känner också att jag hade kunnat stanna några dagar till....! Kram!