söndag 13 maj 2012

Utsikt från sjukhörnet

När jag halvligger här i sjukhörnet och funderar har jag en fantastisk utsikt genom fönstret. Det är vårt vackra körsbärsträd där ute som nu går för full maskin. Jag blir lyckligt glad i hela kroppen av att bara ligga här och spana in alla detaljer. Himlen är så vackert ljusblå och det är stilla ute, bara en och annan humla som jag anar där ute bland alla vita blommor. 

Attans att dagarna går så fort så det känns som man inte hinner med. 
Här sover förstås familjemedlemmarna. Mannen drömmer väl om sitt kanonfina lopp igår kan jag tänka, stark som en galet skenande älg var han. Kidsen drömmer kanske om sommarlov, vad vet jag.
Piggare har jag väl känt mig men jag har faktiskt en del måsten; en dansföreställning ska ses idag och packningsbestyr inför London ska det donas med mellan nässprayandet och vilandet.
Först ska jag bara halvligga här och ta in söndagen.

8 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt i varje fall att du har nåt trevligt att titta på.
Hoppas du snart är på benen igen.

Nickan sa...

Hoppas på bättring snart. Det ska ju rusas på tisdag. Vilket vackert fönster du har. Solen visar sig idag. Härligt. Krya på dig kramar ifrån mig.

Camillas dagar sa...

Bättre utsikt kunde du ju verkligen inte få från ditt sjukhörn.
Hoppas att du mår bättre i dag. :)
Jag har joggat mig runt 3 km i dag och faktiskt kändes det ovanligt lätt i dag. Nästa gång ska jag klara 4 km, eller i alla fall 3,5.
Det här vågar jag nog skriva, utan att du blir mer deppig va? 3 km liksom... det är ju som ingenting för löp-Libby.
Kram kram!

Camillas dagar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa sa...

hoppas att du mår bättre och att du snart är pigg igen :-).
kram Åsa

Anonym sa...

Låter härligt att ligga där i sjukhörnan. Även fast det kanske är härligare att vara frisk. Fortsatt krya på dig!

hallinbloggar sa...

Hoppas det känns bättre idag! Minns i vårt hus vi bodde när jag var liten att vi hade ett enormt körsbärsträd med stora och söta mörkröda bär. Äskade det! Lite extra när det blommade eftersom det var så vackert!

Librarybeth sa...

Husfrun: betydligt härligare än i januari när jag också låg här i sjukhörnet...

Nickan: undrar om jag kan rusa på tisdag....

Camilla: åh, om man ändå fick springa...! ja, utsikten är klart uppiggande!!!

Åsa: jag är på gång! kram!

Mia: nog hade det varit roligare att nöta asfalt i Götet!!!

Hallin: jag verkligen älskar vårt körsbärsträd!!! :D