tisdag 15 maj 2012

Tisdag och den fylls med möte

Idag blir det möte hela dagen lång och när det är slut kan det bli Vårruset för mig. Inte alls omöjligt faktiskt men jag låter dagsformen avgöra hur det blir. Dagens består faktiskt av ett par nyinköpta jeans.
Ja, jag har lyckats införskaffa ett par nya och det gjorde ju inte ont. Gick skapligt liksom.
Ja, jag tog en jeansmatch på min lediga fredag. Lugnt och metodiskt jobbade jag mig igenom en rejäl jeanshög, nästan som i trance.
Och ja, jag har undanhållit er denna information och det är ju på gränsen till skamligt. Det beror enbart på lika delar glömska som sjukhörnsrelaterade orsaker.
Hur som helst så känner jag mig nu mogen att beställa jeans på nätet. Jojo, nu blir hon kartig.
Jag inbillar mig att jag hitta Storleken, den rätta och då blir ju livet så himla mycket enklare. I alla fall om man då beställer jeans hos HM, där dessa kommer ifrån. Sportar randig kofta från Sisters till det (uppfiskad ur realådan för länge sedan) och en liten krage (också HM), svarta brogues.

6 kommentarer:

bibbaeva sa...

Det fanns en gång ett klädmärke som hette "Casual". Det var det ord som dök upp i knoppen på mig när jag såg din dagens. Och bra där med jeansköpet!

Nickan sa...

Snyggt som vanligt. Mkt. Bra bokprat. Vårrusa ska vi ju ikväll. Kram trevlig mötesdag.

Fliselin sa...

Jeansen ser ursnygga ut! Har samma jeansvånda, kan ta evighet innan jag slår till. Vad heter modellen? Snygg matchning med kofta och krage. Hoppas du kan rusa in våren ikväll. Jag ska rusa den 29/5.

Camillas dagar sa...

Lycka till i kväll. Kanske springer du precis i mål nu? Jag fick nummerlappen i dag och ska springa om en vecka. :)

Librarybeth sa...

bibbaeva: lite casual är bra i vardagen!

Nickan: både mötesdag och rus gick av bara farten!

Fliselin: jeansen heter Straight regular, raka ben och varken hög el låg midja skulle jag säga, lagom mkt stretch. Känner mig helnöjd! Vårrusandet gick ok, himla mkt trängsel i år så det gick långsammare att springa!

Camilla: tack! Det gick fint, kändes ok även om det var bra trångt! (Kommunen betalade sina deltagares avg - därav ökad trängsel...!)

Vesnas vardag sa...

Du är jättefin. :) Måste använda min krage ser jag. ;)