fredag 25 maj 2012

Sånt man kan gnälla över en fredag

Men vad gööör människan, bloggar hon inte längre??!
Jorå, men jag satt lydigt kvar till fem!! Fatta! Klockan fem en fredag när solen bara gassar och alla bara köper glass och "hej, hej - jag går tidigt". Jag sitter kvar till fem och gnetar på, milda makter vad jag fick mycket gjort.
Sedan var jag och stortösen tvungna att göra 34 st ärenden och nu äntligen är jag i mål.
Det är fredag... kväll.
Då återstår den helt humorbefriade uppgiften att laga mat. Och det är en rejäl utmaning eftersom vi har slutat att handla hem sånt som man kan laga mat av. Kul.
Jag vill bara sitta där i min trädgård och vara mätt, helst ha ätit något gott. Och så vill jag sippa på något rött.
Wish me luck.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wish You luck!
Du kunde ju kommit över och knaprat på vår kyckling ;)
Hoppas att det ordnade sig med maten.
Karin

Camillas dagar sa...

Psst... jag satt kvar till 20.00... men har ju (tack och looov) min joddlar-uteplats på jobbet. ;)
Kram!

hallinbloggar sa...

Jag tycker du är fantastisk som hinner med jobb, fyra barn, maraton och alltid är lika piffig på dagens! Det är blandat att ta semester när andra jobbar. Superskönt att vara ledig men jobbigt när man kommer tillbaka!

hallinbloggar sa...

Förresten, ta Harry Potterr när du får tid. Det är verkligen ingen brådska!

mamma P sa...

Men nu är det lördag!! Hoppas att du får sitta mätt i din trädgård och sippa! Blev förresten så ressugen med smurfgruppen när jag läste om Londonresan. Ni verkar ju ha det så najs på resorna. Smurfarna ska bara stå på tillväxt ett tag till men sedan drar vi också, hoppas jag:)

Librarybeth sa...

Karin: :D det hade varit finemang det!!

Camilla: jösses! där gick du om med hästlängder - tur du har joddlarplatsen ;D

Hallin: tack rara du! Jag är av segt virke men ibland blir jag heeelt slut! Och Harry är på gång! :D

Syster Y: jaa, nu är det lördag! Ja, res med smurfgruppen! Vi har rest även när de var riktigt små, det går men man får ta det på ett annat vis. Till storstäder började vi åka när yngsta blivit fem år.