onsdag 2 maj 2012

Ute och cyklar - eller inte

Vilken fin morgon.... som gjord för att cykla!
Blä, jag har fortfarande inte kommit över att min fina hoj är knyckt. Jag går igenom alla stadier; förvåning (men! var har jag ställt min cykel), ilska (vad i helv..) och saknad (min cykel, min cykel) och sedan helig ilska igen...
Nu måste jag fixa med polisanmälan och så blir det krångel eftersom jag måste i dessa dagar flänga mellan arbete och utvecklingssamtal...
Nej, jag kan inte fatta detta ständiga stjälande.
Jag köpte min hoj i oktober 2010! I september -10 blev jag av med min andra hoj, också stulen.
Dubbelsuck. Innan dess hade jag min farmors fina gamla. Den blev också snodd men den gången konfronterade jag tjuvarna borta vid Ica jojo. Jag blev skitförbannad och fick tillbaka hojen. Den gången var det ungdomar som inte fattade bättre. Sedan ville jag inte trampa den hojen för det kändes så himla ledsamt när den blev knyck eftersom den hade varit min farmors. Tja, innan dess hade jag förstås också en cykel som blev snodd.
Vad trött jag blir bara av att tänka på det här.
Jag måste dricka kaffe och coola ner mig.
Dagens ilskna Libby har retroinspirerad blus, vida linnebrallor båda från HM. Vita (nåja) tygskor från äh, inte vet jag. Armband COS.

8 kommentarer:

Nickan sa...

Jäkla tjyvar. Stackars dig idag. Idag hjälper det ju inte att solen skiner. Kram kram du är tjusigt klädd om det hjälper lite.

bibbaeva sa...

Strålande vacker som vanligt!
Vi tar ett snack idag!

Akan-Kakan sa...

Nä fy vad trist! Hur mycket ska man behöva låsa fast sin cykel egentligen? Blev också av med en cykel för ett par år sen, men då gick i alla fall polisanmälan och försäkringsfixande på nolltid via internet.

Garderobenmin sa...

arg OCH SNYGG! Ut med det bara, tjyvjävlar å ta din cykel!!!

Mrs J sa...

Verkligen stackars dig! Hata cykeltjuvar!!! Du är iaf väldigt vårfräsch, även om du är ilsken!

Librarybeth sa...

Nickan: ja fy attan för tjuvar!! Tack Nickan.

bibbaeva: tack - och tack för snack idag!

Akan-kakan: ja, den delen gick rasande smidigt trots allt men som jag längtar efter min cykel!!

liten: ;D ja idag är jag en ilsk!!

MrsJ: tack Mrs J, jag känner mig en smula på krigsstigen.

Vesnas vardag sa...

DEN blusen är så fin. :)

mis(s)match sa...

Vilken skitstövel som snodde din cykel!!!