söndag 20 maj 2012

En söndag i maj

Avslutade söndagen med att ta en löptur i Regents Park, Mannen och jag.
Det var inte dumt alls.
Och innan dess då? Vi tuffade direkt till Imperial War Museum och fick både första och andra världskrigshistoria. Återigen kunde vi göra kopplingar till när vi var på Cabinet War Rooms här i London förra året och allt vi upplevde när vi besökte Normandie i höstas.
Så mycket uppoffringar människor har gjort - och gör. Jag kan bli helt förstummad av det.
Lika förfärad blir jag också över människans uppfinningsrikedom som används till att tillverka de mest snillrika vapen och bomber.
Imperial War Museum var ett mer traditionellt museum med montrar och många föremål men absolut inte tråkigt, bra åskådliggjort tycker jag som i och för sig hade min egen guide, Mannen med mig. Som alltid blir det mycket på en gång och vi såg inte allt. Fika och museishoppen hoppade vi dock inte över.
Jaha, att fika intill en stridsvagn har vi inte gjort tidigare vad jag vet.

Favorit i repris, ville inte välja något nytt när den här fanns. 
Och vi är väldigt vana vid att tränga ihop oss....

... och plötsligt var vi själva på en station! Ödsligt!

Åååkej, vart ska vi?

Hit kanske?

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Visst måste ni ha planerat rätt mycket av era olika besök/utflykter redan hemma, eller tar ni allt på plats?
Vet inte om jag kan säga att det där såg mysigt ut, men intressant! :)

Librarybeth sa...

Camilla: tro det eller ej men vi var inte ett smack förberedda. Vi bara liksom väljer någon dag innan. Det enda som var planerat var Harry Potter.
Haha, näe en stridsvagn som granne var märkligt! Låg mysfaktor på den. Men ett fint museum och godgod kaka! ;D