tisdag 22 maj 2012

Museimåndagen

Vad vi gjorde innan vi for hem från London?
Jo, det kan jag berätta; nästyngsta dottern propsade på att få gå in på British Library igen (har vi besökt tidigare) eftersom "det är så himla fint där". Så då gjorde vid det innan vi promenerade genom kvarteren till British Museum. Detta museum som tar andan ur en när man träder in och sedan tar orken ur en när man vandrat förbi sjuttioelva montrar. Där finns mycket att se men man orkar bara en liten bit i taget. Montrar kan ju bli lite enahanda om jag får uttrycka mig en smula vanvördigt, även om det de innehåller är aldrig så spännande - så det gäller att man väljer sina montrar med omsorg. Vi började som sist med mumierna och diskuterade igen detta med att lägga dessa i montrar... Självfallet fikade vi där men bilder när vi fikar har ni väl sett tillräckligt av....!
Packat och klart. 

 
Mmmm, vilket bibliotekscafé.....!

Böckerna på höjden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket stiligt och fräscht bibliotek British Library är! Håller med din dotter om att det är himla fint!
Tur att din (?) nalle var lagom stor, så att du slapp kapa benen och armarna på den, som Mr Bean fick göra...
Annika

Åsa sa...

Känns som att British Library ska få sig ett besök när jag nästa gång åker till London :-). Visst är British Museum fantastiskt, jag älskar att gå där
kram Åsa

Librarybeth sa...

Annika: ja, besök British Library, det är bara att knalla in, finns visningar också men det har vi inte brytt oss om. Vissa läsesalar kommer man inte in i annars kan man fika där också (!). Missa inte den vackra bokshopen!! Nalleman hänger med på alla resor ;D fast han är inte min.... ;)

Åsa: tycker jag!!! Och British Museum är så läckert att välja några montrar ur också!