torsdag 24 november 2011

Nu lyser det

Jag har faktiskt frångått min regel om att inte dra fram stjärnor och ljusstakar förrän det är advent på riktigt. En lite löjlig regel att vänta, vänta liksom. Meeen eftersom jag ska jobba hela helgen kändes det befogat att dra igång hela apparaten nu.
Och som den vanemänniska jag är vill jag förstås att varje adventsstjärna ska placeras på preciiiis samma ställe som alla andra år.
Jag vill inte tänka när jag för adventsrejset. Jag vill slå på autopiloten och bara göra klart.
Inget mmm, jag tror jag är lite krejsy i år och ställer den här stjärnan i det här fönstret istället.
Nänä, det är inte Libby.
Upp me't bara.
Same procedure as last year, Miss Sophie.

3 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Jag sätter också pyntet på samma ställen, every year. ;) De har liksom sin givna plats. Tror jag rycker fram allt imorgon em med barnen, de brukar uppskatta det. :)

Annika sa...

Nu är det ljusets månad igen. Det blir ikväll (om jag inte är för trött) som jag gör advent. Hoppas stakarna funkar.
Trevlig advent

Librarybeth sa...

Vesna: same, same är bra!

Annika: advent check!! Ha det gott!