onsdag 23 november 2011

Onsdagsstickning

Minns ni Librarybeths stickövning förra året?
Det blev en halsduk - till slut. För ev nytillkomna läsare vill jag upplysa att handarbete inte är Librarybeths avdelning så det är bragdvarning på detta konstverk.
Dagens består således av grå finstickad tröja Zara, kjol frk också grå och så halsduken i pure woooool och med den slingrad om halsen fryser man inte, I tell you. Den är lååång, består av några stickmissar här och var men framför allt är den hemstickad.
Nu kan ni göra vågen.

6 kommentarer:

mis(s)match sa...

Ooohhh, så fint gul! Kan du inte sticka en till mig med ;)

Garderobenmin sa...

Fint! Förstår storheten i bragden Mvh / en som inte heller handarbetar speciellt bra

Vesnas vardag sa...

Vad duktig du är, kul. :) Nu blev man ju peppad, jag är urusel på handarbete. Men en halsduk borde ju funka att få ihop. :P Klär dig snyggt!

Anonym sa...

Förstår inte varför folk tittar konstigt på mig när jag plötsligt reser mig och gör vågen i Norrköpingsrummet. Underliga typer, onekligen! :) E

Camillas dagar sa...

Of course, I remember Ludde!
Din var snyggare och mindre luddig. :)

Librarybeth sa...

mm: haha - Libby som halsdukstillverkare! ..jag har som sagt dabbat mig några gånger så jag måste linda halsduken "rätt"!!!

liten: :D

Vesna: ja, jag tog skitstora stickor och tjockt garn så att det blev resultat skapligt fort!

E: bra gjort!

Camilla: HAHA!!! Du tom kommer ihåg Luddes namn!!!! :D *skrattar länge och högt!!* kram!