fredag 11 november 2011

Great Blueberry Apricot

Great Blueberry Apricot från AXA strax innan jag häller i mjölk.
Vad tyckte då GrötBeth om detta? Lite knapphändig information på burken men jag utgick från att man skulle micra gröten, det finns instruktion om hur mycket vatten man ska hälla i och små hål i innerlocket så jag ställde burken i micron. Hur länge? Hm, ingen info på burken och det beror väl på micron. Jag passade burken noga för en grötexplosion i micron vid 6-hugget på morgonen ville jag inte ha. Eftersom jag inte är någon utpräglad gröt-i-micron-tjej var jag skeptisk. Konsistensen blev som väntat lite för betongaktig för mig som efterfrågar grötfluff.

Men hur smakade det då? Absolut God och inte för söt, bra med torkade bär och frukt i så Gilla på det!
Man kanske kan testa att röra till den i en kastrull för att få mer fluff men då faller ju själva idén att man ska fixa gröten i burken och äta med den lilla, lilla, lilla plastskeden som följer med, funkar den verkligen när gröten blir sån där betonggröt?
Användningstillfällen då? Nja, någon frukostgröt är det väl inte, nästan 18 spänn för en burk blir dyrbart i längden, finns på påse men jag skulle säga mer som ett mellanmål. Kanske när man sitter där på jobbet och vet att man ska träna (för de som vet det) direkt efter jobbet, emellertid inget för män som tränar för portionen blir nog på tok för liten då. För kvinnor i farten alltså. (läs inte RunningBeth - just nu!)
Så tyckte GrötBeth - och du kan just ha läst dagens absolut viktigaste blogginlägg alla kategorier.

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Hm... Jag micrar alltid gröt, så det där kan nog vara något för mig att ha på jobbet innan träningen. Tack för test och info. :)